torsdag 15 december 2011

Nu har det hänt igen!


Just nu är jag skitsur! Putt!
Av flera anledningar faktiskt.

Först och främst ringde dom från Falu lasarett och sa att jag skulle
ha varit där. Men det har jag inte fått något papper om.
Och det är inte första gången som papper från Landstinget kommer bort.
Kallelser och köbesked bara försvinner på vägen till mig.
Och nu hände det alltså igen!
Nu var de iallafall snälla och gav mig en ny tid i januari.
Och jag bad att få en tid mitt på dagen eftersom jag ska åka kommunalt.
Har aldrig ens varit i Falun tidigare.

Den andra anledningen är att jag är så korkad så att klockorna stannar.
I vissa lägen och situationer blir jag helt plötsligt blyg som en viol eller
hur man nu säger. Det enda jag kan koncentrera mig på är att stå upp
och helst inte svimma... Jag vill inte vara sån!

Och tredje anledningen är att jag ser så förbaskat dåligt!
Dags att skaffa brillor. NU! Jag ser folk men suddigt...

Nu ska jag repa mig från morgonens händelser, pust!, och jag tror
faktiskt att jag ska ta en kopp kaffe!
Sen när gubben går till jobbet ska jag åka till simhallen.
Måste göra av med lite nervös energi.
Ha en jättebra dag!
Kram Sussie

14 kommentarer:

Mandi sa...

Kan du inte be dem ringa eller mejla tiden? Här nere får man lämna telefonnr så får man ett textmeddelande dagen innan som en kom ihåg till papperkallelsen man fått tidigare.
Jag skaffa glasögon för ett tag sedan och tänk jag kände inte igen folk sen de såg så annorlunda ut så tur rösten var densamma :-)
Simma lugnt :-)

Lotusblommans vardag sa...

JO, jag hoppas att det ska gå att göra så. Ska iallafall fråga.
Nu går snart bussen! Ha det bra! :)

Ellinor sa...

Jag förstår din frustration. Så irriterande.
Andas och ut och simma med dig.
Jag hejar på dig.
Hur går det med ryggen?

Cecilia sa...

Hej!

Jag blev ledsen när jag insåg att du missuppfattat min kommentar hos Ellinor. Det var kanske olyckligt formulerat av mig. Jag ser inte ner på någon. I synnerhet inte överviktiga. Jag bär själv på nästan 70 kg övervikt. Jag hoppas att du går in och läser bland kommentarerna igen, för jag vill absolut inte bli missuppfattad och jag vill inte uppfattas som en människa som ser ner på folk!

Gå gärna in igen och läs kommentaren jag skrev till dig.

Vänligen/Cecilia

Lotusblommans vardag sa...

Tack Ellinor! Ja, det var såå skönt att simma. Mår så toppenbra efteråt. :)
Ryggen har varit rätt ok nu men sen när/om den riktiga kylan kommer då brukar det tyvärr bli värre.
Hoppas att du själv mår någorlunda ok just nu och kan njuta av livet! :)
Kram

Cecilia, jag ska genast gå in och läsa. Det lät som att du tyckte att man var lat och naiv om man inte opererade sig om man inte kunde ta itu med sin övervikt. Men det är ju bra att du inte menade så. :) För jag tycker att det är viktigt att man aldrig glömmer den utsatthet det kan föra med sig att vara överviktig när man lyckas med att gå ned i vikt.
Ha det gott!

Cecilia sa...

Det var inte alls så jag menade. Jag menade att man är lat och naiv om man gör absolut INGENTING. Bara att försöka är värt mycket! Sen hur man väljer att göra, det är upp till var och en och så länge man gör NÅGOT så är det jättebra! Men nu var det ju tal om operationen så jag skrev utifrån det perspektivet, men det blev klantigt formulerat, det håller jag med om.

skitträliga mandi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lotusblommans vardag sa...

Japp Cecilia. Jag har förstått hur du menade nu.
Och dessutom är du jättesöt! Bara så att du vet! :)

Ellinor sa...

Åh härligt med simtur, jag önskar jag kunde simma. Älskar vattnet.
Du kan hitta broddar på OKq8,
Jula
Konsum
clas och company eller vad det nu heter.
Lycka till med broddletandet.
Jag köpte mina förra året. De är toppen att ha.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Ellinor för tipset! Då vet jag var jag ska leta. Ha det gott!

Anna sa...

Hej
Tack för din kommentar hos mig. Vet hur galet det är att dölja men tyvärr en egenskap jagburt med mig från barnsben. Och be om hjälp ite heller min starkaste sida. När jag hamnade i utbrändhet för många år sen fik jag be om hjälp och mina vänner försvann under resan då. anske pga att jag alltid fanns där för dem men nu behövde jagdem och de inte fixade det. Inte en aning. Men det gör att man mer rädd att blotta sig.
en duhr rätt. Från mörker kan mn bara nå ljuset nu. Eller när man verklige nått botten så har man bra resan uppåt.
Det tufft och jag får ta var dag för sig.

Och så vll jagsäga att jag känner ige mig i det du skriver om blyghet. Den dyker upp på det mest knasigaste och fel ställe.

Bamsekram från mig

Lotusblommans vardag sa...

Hej Anna!
Jag känner precis samma sak som du.
Känner igen mig i sårbarheten och rädslan att öppna sig, att bli besviken igen och det faktum att vi båda flyttat till en liten by utan att känna någon... I utbrändheten och att finnas till för andra men inte få detsamma igen.
Man får som du säger ta en dag i taget.
Jag försöker hitta de små glädjeämnena i livet... Sådant som många andra tar för givet.
Och jag ber om ett nytt år i taget. Tar ingenting för givet längre...
Och vad skönt det är att höra om ytterligare en "vuxen" som faktiskt är blyg innerst inne även om man mestadels lyckas dölja det.

Varm bamsekram från mig med!

Lisa sa...

Sånt får bara INTE hända!! Enda gången det (inte ?) hände för mig var när svaret på fostervattenprovet när stora A låg i magen, skulle komma. Jag fick ringa efter 2 veckor. Oroligt. Men allt var bra. *puh*

Ha en SKÖN helg!!
Kram å pepp!!

Lotusblommans vardag sa...

Det är så konstigt att det händer mig hela tiden att kallelser försvinner. Från och med nu ska jag be om att få en påminnelse per telefon, men samtidigt vill jag ju papperskallelsen så att jag kan åka gratis. :)
Ha en riktigt skön helg du också! Kram och pepp!