måndag 12 december 2011

Nyttigt och gott!


Här kommer lite inspirerande matbilder från idag!
Innan gubben stack till jobbet åt vi lax, rotfrukter, paprika och tomat
tillagat på plåt i ugnen med endast lite olivolja.
Med god sås gjord på creme fraiche och franska örter.
Lite råkost till: lökringar och riven morot.
Varsitt glas pressad apelsin och jordgubb till.

Jag åt såklart inte ALLT i skålen, jag åt bara direkt ur den...
Nu står den i kylen och ska ju räcka ett par dagar.
Ifall  nu någon trodde att jag äter som en häst!  :o
Lite mellis som jag åt för ett par timmar sen...
Fruktsallad på vindruvor, physalis, ananas och jordgubbar.
En shake gjord på svartvinbärsyoghurt och björnbär.

Och jag har börjat med Losec magsårsmedicin idag och jag tror
faktiskt att magen är mindre utspänd idag.
Inget kaffe blir det på ett tag heller.
Medicinkuren varar i 2 veckor och jag hoppas
att den ska hjälpa till att få ordning på magen.
Men för säkerhets skull åker vi till sjukhuset imorgon bitti.
Kan inte låta bli att tänka på alla som ser ner på mig och "magen",
för dom finns nog lite här och där, och hoppas att jag får en ordentlig
 diagnos nu. För det är skitjobbigt att veta att folk tror att den är full av
 pizza, godis och annat skit!
Men som A sa: det går ju för fan inte ens att ta tag i en bilring,
magen är utspänd som en ballong! Hade det varit fett hade
det ju varit dallerpudding eller hur?!

Veckans motionsschema kommer ikväll efter gymmet!
För jag ska försöka gå ner dit en stund trots att jag har svårt
 att röra på mig just nu.
 Ha en toppen kväll!

Kram Sussie

12 kommentarer:

Hälsan i fokus sa...

Ser så gott ut när kan jag komma och äta :-)
Bra att losec verkar funka och ännu bättre att du åker till läkaren imorgon och kollar upp det.
Är nån nedvärderande och tittar ja men låt dem göra det då, du har lika mycket rätt till vård när du mår dåligt som alla andra! Basta!
Även smalisar kan få magsår!
Gå rak i ryggen om det funkar för magen och strunt i vad andra tycker och tänker, det visar bara vad de är för människor.

Mår du dåligt så har du lika rätt till vård som alla andra
Håller på dig och var rädd om dig!

Lotusblommans vardag sa...

Du får äta med ögonen! :)
Ja, jag brukar koppla bort det för det mesta.
Ha en mysig kväll och krya på dig från lunginflammationen!

Hovika sa...

Ser verkligen gott ut.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Hovika! Ja, det smakade bra! :)

maska sa...

Her var det mye godt på bordet.
Håper de finner ut hva det kan være med magen.
Ikke lett når kroppen ikke er ok.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit! :)
Hoppas att allt är ok med dig iallafall.
Kram :)

Sussie sa...

Hejsan

Hoppas det gick fint idag
och att du mår bättre än
igår.

KRAM
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie!
Jag ska äta en kur på 14 dgr med Losec.
Blir jag sämre eller om det inte går över under tiden så blir det läkaren direkt.
Hoppas att din dag blir bra. Själv försöker jag ta det väldigt lugnt nu...
Kram

Mandi sa...

Hej där hoppas innerligt att den kuren gör dig bra!
Jag kom på en adress igår så den har jag skapat idag: mandi tygla dig :-)
manditygladig.wordpress.com finns jag på nu men har inte skrivit sså mycket en typ en mening bara :-) men det kommer ju bli mer!

Lotusblommans vardag sa...

LOL! Det var något helt oväntat!
Ja, ibland måste man hålla sig i strama tyglar så att man inte spårar ur.

När jag först läste det tänkte jag att vad konstig titel: Mandity Gladig. Men så var det ju inte. :)

He en bra dag!

Mandi sa...

Asgarv jag gillar dig om jag inte sagt det förr så gör jag det nu!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Mandity Gladig! ;D