söndag 11 december 2011

Uppe till klockan 4...

Tyst och stilla natt utanför balkongen ...
I natt har jag suttit uppe nästan hela natten. Ja, gubben min också.
Jag hade så ont i magen. Mitt i övre magen. Stenhård.
Och vi har kommit fram till att jag nog har magsår.
Vore inte så konstigt egentligen  om jag till sist har fått det ...
Så på måndag ska jag köpa Losec, har aldrig provat det förut,
 på apoteket och se om det kan tänkas hjälpa.

Vi var inne lite på att åka till akuten uppe på
Ludvika lasarett men det går ju nästan inga bussar på helgerna.
Vet inte ens om det är någon idé att ringa till Vårdcentralen.
Har ju klagat på magen så länge utan att någon ens känt på den...

Hursomhelst, nu är jag vaken igen. Och ska efter frukosten
fortsätta att städa lite smått idag. Och på kvällen blir det bio.

Vädret är lika vackert idag som igår och det blir man iallafall
på jättegott humör av. Minus 5 grader idag också.
Så en promenad ska jag baka in i dagens schema.

Ha en skön söndag!
Kram Sussie

15 kommentarer:

Alva sa...

Jobbigt med din mage! Jag tycker verkligen att du ska kolla upp det! Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Alva!
Vi har just bestämt att vi tar bussen till lasarettet nu i eftermiddag.
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Stannar hemma och fortsätter städandet eftersom det får mig att må så bra att det blir rent och fint och nya energier hemma! Jag har ju liksom kommit igång... :)

Hälsan i fokus sa...

Du vännen tack för fin kommentar.
Jag kör på alvas linje att du borde kolla upp magen och undvika kaffe och äta skonsam mat ett tag.
Du ska vara rädd om dig och din hälsa leker man inte med och hör sen!

Gillar dig och vill dig bara väl

maska sa...

Så stemningsfullt det var ute i gaten der. Ingen biler me flotte trær med lys på.
God bedring til deg. Det høres ikke godt ut.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hovika sa...

Fy vad jobbigt med magen och att du känner att du inte får någon hjälp. Krya på dig.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Hovika! :)

Sussie sa...

Du måste verkligen söka för det och stå på dig. Jag har ju också problem med den nedre delen av kroppen, men mitt sitter i tarmarna istället. Å det kan också göra rejält ont.
Försök att undvika livsmedel med mycket fibrer och kokt mat är det bästa nu för dig. Fisk, kokt potatis är jättebra för mig det är kanske bra även för dig.
Tänk på hälsan och sätt dig själv främst.

Kram och tänk på dig själv.
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie!
Vi skulle ha åkt till sjukhuset i morse men försov oss. Dock har jag börjat med Losec 20 mg om dagen nu. Jag har alla symptom på magsår så imorgon bitti åker vi till lasarettet. A ville följa med och han jobbar em denna vecka. Nu är han på jobbet och jag ska ta det väldigt lugnt här hemma. Vila och bara vara. Åt fisk och potatis för en stund sen och fick så vansinnigt ont. Skippar kaffet helt idag.
Hoppas at din mage är någorlunda i ordning just nu och ha en jättebra dag! Kram

Sussie sa...

Tråkigt att du fick ont när du åt. Men det kanske du skulle ha fått vad du än stoppade i dig tråkigt nog. Jag fick ett bra råd av min bror som har haft magsår. Något som han skulle undvika var i alla fall fett. Så det är kanske något att tänka på. Hoppas det inte är så farligt med dig och att det går bra på sjukhuset i morgon.

Lycka till och
ta det lugnt.
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie! Jo, jag håller mig lugn här hemma även om "ja, du vet vem" har varit på krigsstigen igen... A peppar mig också att bara ta det lugnt oavsett vad.
Maten jag ätit idag har varit ganska skonsam mot magen känns det som även om jag känner att smärtan finns där speciellt efter att jag stoppat i mig så har iallafall magen varit något mindre utspänd.
Det går säkert bra imorgon, intalar jag mig, men kanske behöver jag lite mer medicin...
Kram och ha en toppenfin kväll!

Sussie sa...

Bra att du känner dig mindre utspänd alltid något. :-)
Själv så har jag fått sluta med apelsiner och sånt gott. Det sätter igång min tarm och då är det bara att bosätta sig på toa. Inget vidare faktiskt...för det är ju sååå himla gott ju. Men antingen lida eller låta bli och jag låter bli. :-(

Å du klart att det går BRA i morgon bara du tar det lugnt...bra att du får sällskap dit.
Önskar dig också en fin kväll. Hälsa A från mig.

KRAM
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie!
Kapp, jag ska hälsa. Tråkigt att vi har problem med hälsan. Tänk när vi var unga och friska! :D

Ha det bra du med ikväll!
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Japp* ska det stå! ;)