fredag 16 december 2011

Starka känslor...

Jag kom just hem från gymmet 
och A sitter och strötittar på en film på
Snakes on a plane heter den och jag insåg ganska snabbt
att den inte är något för mig.
Jag höll på att dö på studs nyss när en orm attackerade
en flygvärdinna inne i planet som kryllar av
dessa fasansfulla odjur!

Så jag satte på mig min MP3-spelare istället.
Nere på gymmet gick jag på gåbandet i 35 minuter och sen
cyklade jag i 20 minuter. Så 55 min konditionsträning.

Jag ska åka och simma både lördag och söndag för jag vill
kunna pricka av mina första -5 kg!
Godnatt och sov gott!
Kram Sussie

9 kommentarer:

conny sa...

Du har helt rätt i att du börjar helas. Du börjar helt enkelt leva igen och då kommer saker fram som du omedvetet stängt inne. Släpp fram allt som kommer till ditt medvetande. Det kan bli riktiga känslostormar när man känner att livslusten börjar omfamna en igen, och snart gör vi första markeringen i stapeln här bredvid!
Motgångar kommer men det betyder att man kämpar, anstränger man sig inte så tar det ju inte emot heller! Keep on rockin :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack Conny!
Det gäller att jag vågar känna igen och inte flyr och stänger in mig igen. Tidigare har jag alltid sprungit min väg då jag mött ngn som ens kommit i närheten av mig känslomässigt. Bokstavligen sprungit alltså och sen gått omvägar. Tack och lov känner jag mig stabilare nu och blir faktiskt väldigt glad. Fast överrumplad samtidigt. Nu ska jag ner till första målet! Jag försöker använda energin i träningen... :)

Frideborg sa...

Ja förmodligen börjar du helas. Jag jobbar fortfarande med mycket skit i min ryggsäck. Jag har varit med om mer än man behöver.För några år sen fick jag hjälp av ett medium hur jag går igenom mitt liv. Det är inte alls svårt. Man börjar från sina tidigaste minnen. Både bra och dåliga.Man tänker på varje minne. Funderar på det, sen tänker man...vill jag minnas detta...kan jag gå vidare och glömma....osv.
Eftersom mycket mer finns så började jag min dagbogsblogg. Än finns saker som måste rensas. Allt kan jag dessvärre inte skriva ned. Men det mesta.
Kram Marina

Mandi sa...

Det är rätt använd den energin du känner i träningen och underbrat att du börjar helas det är härligt och snart är det vår.....

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marina för en jättefin kommentar!
Skönt när man tar sig ut på andra sidan av minnena och kan se på dom på ett ljust sätt istället för som en belastning. :)
Så gör jag också. Bra att du påminde mig om att du även har en dagboksblogg.
Kram och ha en härlig lördag.

Japp Mandi, det ska jag göra. :)
Men innan våren vill jag faktiskt ha en riktigt vit och kall vinter. :)

Gitsan sa...

Vad underbart att våga känna igen ;) Tänk vad mycket vi inte vågar, ofta omedvetet, för att vi ängslas över att eventuellt såras, känna sorg etc.
Du, kan nog inte maila över några bullar, vara sig av den ena eller andra sorten. Mina grabbar protesterar ;)

Lotusblommans vardag sa...

Ja,det är rätt omtumlande och härligt! :)
Jag får väl göra egna bullar då! Av båda sorterna. Men tror det får bli kardemummabullar ;)

maska sa...

Hei. Er innom for å ønske deg en fin helg.
Har lest dine innlegg her. Herligt at ting skjer. Kroppen har svarene og man må stole på den.
Kjenne på følelser og slippe de fri. Vi bærer med oss ting fra tidliger opplevelser som vi ikke trenger.
Ha en fin kveld Sussie
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit för dina värmande ord. Jag blir så glad när du tittar in här. :)
Du har post att vänta inom kort. Jag hoppas att du har en jättemysig lördag och mår toppenbra!
Kram