onsdag 25 januari 2012

Dagsrapport!


Sitter här i köket och har precis laddat diskmaskinen.
Nyss hemkommen från simhallen.

Idag var det trögt! Som att simma i tjock lera. Jag förstår inte varför
men det kändes som att något höll emot varje simtag och drog mig i benen
så att jag fick kämpa för att komma framåt. Det gick sååå långsamt!
Efter en kvart var jag redo att kliva upp och en gång till efter 30 min,
men det blev sammanlagt en timme som vanligt.
Jag gav iallafall inte upp. Trots att jag kände mig så kraftlös.

Kanske var jag bara väldigt slut efter gårdagens simning som gick
som en dans. Jag var ju så uppåt igår när jag åkte iväg.
Något gjorde mig så glad innan jag stack och jag tänkte på det hela simningen.
Ni anar inte vilken kick det gav mig och vilken ljus energi det gav mig.
Jag simmade som tusan igår och andades så bra hela tiden.
Idag var jag inte alls lika uppåt... Snarare sur.

Sur för att ett viktigt brev kommit på avvägar och varit borta
en vecka. Någon annan hade mottagit brevet och öppnat det!
Och hållit på det i en vecka  innan vederbörande la ner
det i vår brevlåda igen. Och jag säger bara det att vilket
annat brev som helst hade gått bra. Men inte detta!
Och det är inte första gången post hamnar fel i det här
huset. Ska det vara så svårt att sortera rätt!?
Och man ÖPPNAR INTE ANDRAS POST!
Hur nyfiken man än är. Privat är privat!
Och till dig som "tog" brevet: Du skulle ringt på
på en gång och förklarat läget och inte dragit ut på det...
Eftersom du öppnade brevet vet du att det var både
brådskande och dessutom oerhört känslig information.
Inget man vill att andra ska ta del av.
Och jag hade föredragit att få veta vem du är
istället för en anonym liten notis...

Det blir aldrig så mycket gjort som jag vill. Igår skulle jag ju laga
en massa mat men det blev bara att jag stekte köttbullar.
Rödbetsrätterna ska jag ta och laga till imorgon.
Köpte nämligen ett lass med både vanliga rödbetor 
och polkarödbetor på Willys. Vill testa att laga till det.

Nu efteråt känns det iallafall jätteskönt att jag var iväg till simhallen.
 Ska lägga mig och vila ett tag. Ta en tupplur.
Bara njuta av lugnet och tystnaden.
Tanka ny energi. Förhoppningsvis.

Ha en jättemysig kväll!
Kram Sussie

11 kommentarer:

Frideborg sa...

Jisses vad duktig du är. Jag kan drömma att jag är en hejare på att ta mig fram både på det ena och andra sättet. Så kommer man ut på morgonpromenaden med hunden och det känns som om man har bly i skorna. Haha...Men blir man bara lite lättare så går det väl lättare.
Ha en bra /Kram Marina

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marina! :)
Ja, tänk vad härligt om man kunde göra allt man drömmer om. Fast jag hade en het date med Barack Obama häromnatten. Hur sjutton kunde jag drömma något sånt? Tänker ju aldrig på karln! :o Fast lite full i skratt blev jag...
Vi får hoppaqs att vi minskar några kilon båda två. Snart. Helst nu på en gång! :)
Tittar in på dina bloggar imorgon då jag hade tänkt att jag ska göra ett litet inlägg på hobbybloggen också.
Kram och ha det gott!

Ellinor sa...

Du är ju superduktig. Det viktigaste är att du gjorde det. Heja dig som är så duktig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Ellinor! Uppmuntran gör mig jätteglad! :D
Kram

maska sa...

Hei.
Ja ingen dager er like. Du er så flink som står på med svømmingen. Godt du merker fremgangen. Er det lenge svømmehallen skal være stengt?
Forstår godt du ble "sur" for brevet.At det går ann. Utroligt hva folk finner på. Men godt du fikk det til slutt. Noen brev kunne godt bli sendt rekomandert.
Er spent på hva du skal lagen med rødbetene.
Har du sett http://veganmisjonen.blogspot.com/
Her er det mange gode oppskrifter.På Norsk :)
(klarte ikke linke)
Ha en fin dag.
Klem

Lotusblommans vardag sa...

Kanske bra att vissa dagar är jobbigare så att jag blir tvungen att kämpa lite hårdare. Simmade idag med och stånkade och hade mig men det gick bra. Försökte simma lite fortare mellan varven. Jag har inte en aning hur länge simhallen blir stängd men hoppas att det ska gå snabbt. När jag drågade personalen visste dom inte heller hur lång tid det kommer att ta.
Jag ska kolla in den receptsidan! :) Alltid roligt att prova något nytt. Lovar att visa vad jag lagar med rödbetorna. :)
Ha en jättefin kväll! Kram

Lotusblommans vardag sa...

PS! Jag "drågade" naturligtvis inte personalen. Jag frågade. ;) ;)

anna sa...

Ja privat är privat. Varför öppna? Man ser väl namnet på kuveret?
Önskar dig en trevlig helg
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det var säkert nyfikenheten som tog över...
Ha en riktigt trevlig helg! Kram

Suzan sa...

Ibland kan man råa öppna post utan att hinna se att det är till ngn annan, kanske inte var ngn som ville ngt ont eller så?

Lotusblommans vardag sa...

Hej du! Självklart menar jag inte att personen ville mig något ont. Men jag hade gärna velat ha brevet dels i tid och sen veta vem som vet det som stod i brevet... Ha en trevlig helg och roligt att du kom in och kommenterade! ;)