lördag 28 januari 2012

Filmhelg!

Min lilla frukostmacka!
Denna helg består mest av filmer för hela slanten.
Vi har precis varit och sett filmen "En enkel till Antibes".
Jag förstår att den var nominerad till priser på Guldbagge-galan.
Se den! Den är både rolig, gripande, upprörande och känslosam.

Imorgon  ska vi se "Sherlock Holmes". Ett härligt söndagsnöje att
gå på den lilla biografen här i byn. Ska bli spännande att se Noomi Rapace
i en ny roll. Hom var ju så oerhört bra som Lisbeth Salmander
i Stieg Larsson-trilogin.

Ikväll blir det två filmer på SVT1 respektive SVT2.
Skönt att slippa reklam så därför försöker vi oftast att kolla
på dom kanalerna. Hoppas att det är något som är värt att se.
Annars blir det pyssel. Och kanske en skön snöpromenad.
Fast det kanske det blir iallafall oavsett vad.
Måste passa på.

Köttbullar jag stekte häromdagen... I olivolja såklart!
Nu ska jag sova middag 2 timmar och A har lovat att laga maten.
Fläskkotletter, stekt potatis, sallad och så kommer jag att göra
någon kall sås till med Ajvar relish.

Hoppas att Ni har en trevlig helg!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej har följ dig ett tag på båda bloggarna men har problem med kommenteringen men jag ska testa nu. Att steka i olinolja är inget bra då den inte ska överstiga 65 grader vilket det oftast gör vid stekning.

Lotusblommans vardag sa...

Jag har använt olivolja i över 15 år istället för margarin.
Kram och ha en bra dag!