tisdag 24 januari 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 4!


Just varit och simmat igen. En timme i rask takt fram och tillbaka.
Fokuserade på något positivt och jag kom in i en jättebra rytm.
Djupandades in genom näsan och ut genom munnen.
Och hade en alldeles egen motionsbana. Toppen!
Jag märker att konditionen märkbart förbättrats.

Detta är sista veckan på ett tag som jag kommer att kunna simma.
Nästa vecka stänger simhallen för reparation. Det är bestämt nu.

Så här ser iallafall veckans träningsschema ut:

Måndag:   VILA!
Tisdag:   Simning 60 min   KLART!
Onsdag:   Simning 60 min KLART!
Torsdag:   Simning 60 min   KLART!
Fredag:   Simning 60 min  KLART!
Lördag:   VILA!
Söndag:   VILA!

Gubben jobbar kväll denna vecka så ikväll ska jag ha en
matlagningskväll i köket! Först ska jag steka köttbullar och sen göra
ett grönsaksris med rödbetor och en soppa till morgondagen
gjord på bland annat rödbetor också.

Hittade recepten i dessa böcker av Catherine Schück som jag
fick av bloggerskan  Joanna  som gått ner hela 80 kg!
"Ät dig yngre" och  "Schücks gröna".

Till lunch idag åt vi broccoli- och potatissoppa
med grov smörgås till.
På den hade jag min hemgjorda tonfiskröra och en massa
grönsaker. Väldigt mättande!  Vi konstaterade snabbt
att varsin halv smörgås var nog och la in resten i pytsar i
kylen till morgondagens lunchsoppa.


Ha en riktigt mysig tisdagskväll!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Alva sa...

Åh vad härligt det lät med simning! Det var länge sedan!
När jag bodde i England fanns det pool på mitt gym och jag simmade flera gånger i veckan, härligt!

Vad en massa god mat du ska/har lagat! :D
Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Alva! :)
Vilken lyx med gym och pool i ett! Då kan man ju göra både och på en gång. Gymma och simma.
Kram