söndag 29 januari 2012

En jobbig dag...

Jag vore ju
totalt omänsklig om jag som mor till en sjuk dotter
 aldrig vore väldigt ledsen...
Idag har jag bara velat göra som Sally ovan...
Dra något gammalt över mig och bara försvinna.
Inga tårar i världen kan ta bort smärtan dagar som denna.

Ibland blir jag så fruktansvärt ledsen för min dotters skull.
Önskar att jag kunde ge henne glädjen tillbaka och ta bort allt det hemska
som hon behövt vara med om. Ta bort hennes hemska sjukdom.
Göra henne frisk. Men det kan jag inte...

Mina tankar går till när hon var liten. Så söt! Så glad och charmig!
Världens underbaraste lilla prinsessa! Humoristisk spelevink...
Min underbara flicka som gett mig så många glada minnen!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta Mikaela!

Det känns viktigt att även skriva om det som är tungt.
Fast jag har svårt att sätta ord på sorg och känslomässig smärta.
Den sitter så djupt.
Det gör outhärdligt ont ibland. Ont i själen. Det räcker så.

Vill ju minnas det ljusa fina mest. För att vi ska orka
gå vidare och kunna tro på att allt blir bättre.
Så det är ju tur att man inte mår så här
dåligt hela tiden...

Hoppas att Ni får en fin söndag
och bra start på den nya veckan!
Kram Sussie

6 kommentarer:

Frideborg sa...

Men vad är det som fattas din dotter ????
Kramiz

Lotusblommans vardag sa...

Hon har TTP. Jag skickade ett litet mail till dig Marina.
Kram

Helen Holmberg sa...

Nallade middag hos mamma och hon hade bara tomater och morötter samt majs till maten, 3 av 3 som jag inte tål =/ Men mumsigt var det!!

Jo jag sparade alla mina poäng, efter 3 veckor med lchf ville jag ha en riktig godis och kakfest... Tänkte fördela poängen lite mer jämnt veckan som kommer. Så skönt se ett rejält minus efter tre veckor med strikt mat och ingen framgång.

Har du gått på viktväktarna länge?

Tråkigt läsa om din dotter, undrar om mina föräldrar oroar sig så där för mig :( Det är ingen höjdare vara kroniskt sjuk, men man måste lära sig hitta höjdpunkterna i vardagen och ta tillvara på det som är bra!!

Lotusblommans vardag sa...

Jag har ätit deras mat länge och kört strikt av och till. När jag är strikt med poängen ser jag resultat men det har jag inte varit på ett tag nu. Visserligen ätit nyttigt, men lagt mina krafter på att börja äta regelbundet och simmat som du vet. Fast nu ska jag lägga krut nu på att räkna points igen och köra VV. Vill leva enligt deras matprinciper. För jag gillar konceptet! :) Kul att höra från dig också att det funkar och känns bra. Gillar mat! Att den är nyttig är inget minus. :)
Ja, det är svårt att acceptera att livet förändras så radikalt som i hennes fall men det kan bli ett gott och bra liv i allafall. Det måste man komma fram till själv. För sin egen skull.
Ha en toppenfin vecka. Kram och pepp!

Lena sa...

Usch vad jobbigt för er. Skickar lite styrkekramar.

Lotusblommans vardag sa...

Fast värst för henne som haft stroke... Skänk henne gärna lite goda tankar. :)
Kram och ha en riktigt bra dag!