måndag 30 januari 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 5.

Dagens affirmationskort säger
"När jag är kraftfull växer jag"
 Ja, så var det dags för en ny vecka.
Idag mår jag mycket bättre igen. Igår var jag ju inte alls så munter.
Det är den tiden på månaden igen och jag har haft så förbaskat
ont senaste dagarna igen. Från höfterna, rumpan och nedåt.
Inatt kändes det som att jag skulle vilja skrika rakt ut trots
Diklofenak och mina Tradolan. Men men... Det är som det är.
Men det är lätt att man blir lite gråtmild de dagarna.
Jag är iallafall väldigt glad och lugn idag.
Det är huvudsaken.

Simhallen stänger ju idag så nu blir det ingen simning på ett tag.
Lite svårt att veta hur veckans motionsschema kommer att bli.
Men gymmet ska det bli iallafall.

Motionsschema vecka 5:

Måndag:   VILA
Tisdag:  VILA
Onsdag: VILA
Torsdag: PROMENAD   KLART!
Fredag:  LÅNGPROMENAD   KLART!
Lördag:  Gym morgonen:
30 min powerwalking, 15 min cykel, 1 varv easy-liner   KLART!
Söndag:  1 timmes HÄRLIG VINTERPROMENAD! :)   KLART!

Den här veckan kommer jag att fylla i vart efter jag tränat.
Idag blir det vilodag. Vill inte börja min träningssvecka mitt
i ondaste dagen och ja, den tiden i månaden...
Det vore som att tigga om mer smärta än nödvändigt.


Nu är det kallt! Vi har minus 16 grader här i Smedjebacken nu.
Gubben gick runt och tände en massa ljus i morse innan han stack
 till jobbet så det är så himla mysigt här nu.
 Han avskyr verkligen kyla, men ställer glatt upp på mina
vinterpromenader iallafall, och muttrade om underställ och hade
sig. Så han blev så glad när han drog detta kort som dagens
affirmation:
Yippiee! VÄRME! Fast nu var det nog en annan slags värme kortet
syftade på. Bra värme det med! :)
Jag har just ätit frukost och druckit en kopp kaffe och hade
tänkt lägga mig att sova igen men det gör för ont med trycket
mot benen och höfterna. Så jag ska sätta mig en liten stund
och pyssla. Tänkte dra värmefilten över skrivbordsstolen
innan jag sätter mig så att det blir riktigt varmt.

Morgonens frukost: Grov liten äggmacka, fruktsallad och kaffe.
Senare idag ska det äntligen bli av att gå till frissan.
Pratat om det tidigare men det blev aldrig av då. Men håret
har blivit så torrt nu i topparna av allt simmande så nu
när jag ändå inte ska simma får det bli klippa av.
Hoppas att jag inte ångrar mig. Men det brukar jag inte göra.
Kanske färgar jag det också. Har nog haft alla färger man
kan ha utom grönt och blått! :)
Var blondin under några år tom men det tänker jag inte
bli igen iallafall. Rödbrunt kanske det blir...

Ett litet tips också!
Helen har svarat på alla tio frågorna som jag fick
av Ellinor tidigare. Så kolla gärna länken:
http://helenholmberg.se/2012/01/en-kul-utmaning/
Nu till pysselbordet!
Ha en riktigt mysig och glad dag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

anna sa...

Hej
Ja det grymt jobbigt få ordning på mattider. Glömmer så lätt, tiden bara går och ups så har man inte ätitpå flera timmar. Men detbaa jobba på nya vanor :)
Man kommer en vacker dag fått in det och må bättre då :)
Kram på dig och ha en fin dag du med

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Ja, det tror jag med. Och förbränningen blir jämnare om vi äter regelbundet under hela dagen. Kram och ha en jättefin dag! :)