torsdag 5 januari 2012

Godmorgon, goddag eller vad det nu är...


Herregud, vad jag har sovit!
Och drömt en massa konstigheter. Som vanligt.
Det var knappt jag ville vakna för jag hade det så trevligt.

Jag gick och la mig redan halv sju igår kväll och var vaken
en liten stund i morse när gubben skulle gå till jobbet.
Sen dess har jag sovit till nu. Helt däckad.

Andningsmaskinen var uppe i högt tryck varje gång
jag vaknade och jag måste ringa Avesta lasarett
på måndag och fråga vad det kan bero på när det blir så här.
Den brukar ligga på 9.0. Men den var uppe i 12.3
ena gången och andra gången uppe i 14.6 när jag tittade.
Men nu sista gången när jag klev upp var den nere på 9.5.

Nu borde jag ha sovit ut med andra ord.

Men simschemat gick åt fanders ( inte svära mer, nyårslöfte )
denna vecka pga att det är lite fel tid på månaden.
Fasiken också! ( Titta jag klarar det!)
Inget kul alls.

Idag är det iallafall minusgrader ute och det ser halt ut.
Så promenad i detta härliga väder blir det alla gånger
men med vinterkängorna med isdubbar på.

Nu en kopp kaffe, så jag vaknar ordentligt, en dusch
 och sen till Hema-butiken i Ludvika och hämta
ett par gardiner som jag har låtit sy upp till hobbyrummet.
(Jag måste erkänna att jag och symaskinen inte är bästisar)
Dom har gjort andra grejer åt mig och där kan man
prata om bra service. Jag blev supernöjd förra gången
och den här gången tog det bara en dag så var det klart!
Kom och hämta gardinerna sa dom när dom ringde.
Ha en riktigt bra dag!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Sussie sa...

God dag blir det nog om du
gick upp efter klockan tolv. ;-)

Kul med lite nytt och perfekt
service, det kan du behöva
efter gårdagen.
Vad är det för gardin?
Du får gärna lägga upp en
bild på den när den är uppe?
Önskar dig en riktigt bra dag.

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Japp, en bild ska du få. Men det blir efter januari. Nu under januari ska jag ha en gammal retro-gardin uppe som går i rött.
Ha en riktigt bra dag du också!
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Jag gillar att analysera mina drömmar och oftast vet jag precis vad det är för hopkok och varifrån allt kommer, och ofta är det sanndrömmar. Mycket av det jag drömmer brukar konstigt nog hända i verkligheten sen. En vän till mig som gått bort pratade med mig en natt i drömmen om Maldiverna, Sri Lanka och Andamanerna bla Jag mindes inte dagen efter vad han sagt men då kom Tsunamin. Kram