onsdag 11 januari 2012

Ibland har man tur!


Jag kom just hem från simhallen. Var och simmade i en timme.
Det var bara jag i motionsbanan. Lugnt med andra ord. Och första
halvtimmen var det bara jag i hela simhallen. Och dämpad belysning.
Mysigt!
Väntar fortfarande besked om när renoveringen drar igång.
Det skulle komma folk och titta och besluta under dagen.
Så man vet ju inte. Kanske inte kan simma from imorgon...

Men på vägen hem fick jag panik. När jag var nästan framme hemma
upptäckte jag att jag glömt min röda mössa och mina röda vantar på
busshållplatsen utanför MacDonald´s i Ludvika.
Specialstickade till mig i Polen. Jag hade önskat färg och modell.
Hjälp! 800 spänn åt skogen tänkte jag och tänkte att jag måste ta en
buss tillbaka på en gång. Men det gick inte. Nästa går om en timme.
Framförallt så älskar jag min mössa med två tofsar och lite kul modell.
Ville verkligen inte förlora den. För ingen annan har likadan.

Då ringde jag MacDonald´s och en tjej sprang ut och kollade åt mig
om de låg kvar. JAAA! Hurraaa! Där låg dom. Vilken tur jag har!
Så nu har dom lagt undan dom om åt mig och jag kan komma och
hämta dom i eftermiddag eller imorgon när jag ska simma igen.
Jag blev så lättad!

Igår vart det inget Falun. Ska dit den 20:e istället.
Däremot var jag i Ludvika igår eftermiddag precis när det
började brinna på ABB. Svart rök spred sig över stan och det
tjöt tom VMA-larm om att man skulle hålla sig inomhus. Vi satt ett tag
på Bergslags konditoriet och drack varsin smaksatt kaffe.
Jag tog en Irish Cream. Och sen gick vi och uträttade lite
ärenden i Gallerian.  Det var väldigt tomt på stan helt plötsligt.
Tog lite bilder med mobilen till bloggen
men lyckades inte överföra dom. Försökt på alla sätt...
Gillar inte mobilen jag har nu. Har egentligen en gullig liten
Motorola men det går inte att få tag på en laddare till den
och min gick sönder... Kanske borde försöka söka på nätet.
Men jag är nog för lat.

Fick in en av bilderna till sist iallafall. Den sämsta tyvärr.
Kvalitén blir ju inte så bra på mobilen heller.
Nu har jag just ätit lunch. Ska sova middag ett par timmar.
Sen när gubben gått till jobbet ska jag sitta och pyssla lite.
Gubben sjuk. Ingen kvällsledig vecka. :(

Okidoki. Det var allt för denna gång.
Hoppas at Ni får en riktigt fin dag!
Kram Sussie

6 kommentarer:

Hovika sa...

Vilken tur att du fick tag i mössa och vantar. Ha en bra dag.

Sussie sa...

Här skiner solen idag och det är riktigt fint väder och snön försvann under natten för det regnade här hos mig.
Bra att du fick tillbaka din mössa och handskar. Det var verkligen snällt av tjejen på MacDonalds att springa ut och titta efter dom. Men det är nog ett snällt folk du har flyttat till. Hoppas du har en fin dag och att det blir mycket pyssel nu när "gubben" jobbar kväll.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är ett snällt folk! :)
Det är som Stockholmarna var på sjuttiotalet ungefär.

Ha det bra båda två! Kram

anna sa...

Ibland skiner ljuset upp av dessa otänksamma människor. Att du nu får tillbaka dem :)
Kram

Lotusblommans vardag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotusblommans vardag sa...

Ja, det finns fina människor som tur är!
Som gör att man får lite ny energi att orka med det som är jobbigt... Kram!