söndag 8 januari 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 2.

Dags att mixa jordgubbar med yoghurt och mjölk.
Mumsfilibaba!
Idag var jag iväg och simmade igen.
Det var så otroligt skönt i vattnet. Men kunde bara simma
i 45 minuter pga bussarna. Måste ju hinna hem igen.
Längtar  ihjäl mig till simningen imorgon igen.

Hur det blir med resten av veckan vet jag inte än
för de ska ta beslut på tisdag om hur länge simhallen
ska vara öppen innan renovering.
Jag hoppas det ska dröja till sommaren... Såklart.

Så tränings-schemat för denna vecka ser ut så här:

Måndag:  Simning 60 min  KLART!
Tisdag:  Rask vinterpromenad 60 min  KLART!
Onsdag: Simning 50 min  KLART!
+ Promenad 30 min  KLART!
Torsdag: Simning 60 min KLART!
Fredag:  Simning 50 min  KLART!
Lördag: VILA!
Söndag:  Simning 40 min  KLART!

På tisdag ska jag åka till Falu lasarett och det lär ju ta
hela dagen så då blir det vilodag. Har jag tur så hinner
jag se mig omkring lite där. Har aldrig varit i Falun.
Uppskjutet till senare!
Nu under helgen har jag äntligen börjat pyssla igen.
Jag är jätteglad för att det äntligen lossnat igen.
Känner mig väldigt inspirerad just nu.

Sitter och tittar på teater-inspelningen från Maxim i Stockholm
som heter Riktiga män. Riktigt kul föreställning!
Hoppas att den kommer i repris snart för jag låg
och vilade och hann bara se halva...

Imorgon börjar min kvälls-lediga vecka.
Det ska bli så skönt. Gubben jobbar kvällar och jag
ska passa på att sitta och pyssla lite.
Det blev inga gubbalediga kvällar denna vecka. :(
Ha en riktigt bra vecka!
Kram Sussie

7 kommentarer:

anna sa...

Hej
Hoppas du får e härlig pyssel vecka
och att träningen går bra.
Peppkram från Anna

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! :)
Hoppas att du får en toppenvecka också!
Kram och pepp!

Sussie sa...

Hoppas du har fått en givande dag i Falun och att det var ett litet äventyr för dig. Jo jag vet att du är van med Stockholm, men Falun är något helt nytt för dig. ;-)

Kram
Sussie B

Helen Holmberg sa...

Ohh jag saknar simningen, har inte vågat sen jag bröt foten. Skitfånigt men man blir lite skråig av sig..

Hoppas det går bra för dig!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack tjejer för kommentaren. Alltid lika kul med besök. :)

Sussie, det blidde inget Falun idag. Ska få en ny tid. Det ska bli spännande med en ny stad.

Helen, jag tycker nog du ska prova att simma. Det är ju väldigt skonsam träning för kroppen. Inte så mycket belastning, men tar iallafall väldigt bra. :)

Kram och ha en mysig kväll båda två!

Lisa sa...

Men skrutt också. Den teatern missade jag! :-(

Mitt pysslande går i vågor. En del kvällar gör jag massor, andra ingenting. *s*

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Teatern var väldigt kul! :)
Det blir fint det du gör iallafall.
Idag har jag inte orkat pyssla heller. Bara sovit sen simningen. Önskar jag orkade pyssla massor varje dag som en del gör. Plus städa. Plus laga mat. Plus plus plus... F-n jag orkar ingenting.
Kram och pepp!