tisdag 3 januari 2012

Kandelabersim ikväll...

Tänk att jag kommit i denna klänning en gång i tiden...
Känns helt overkligt!  Det är en 34/36 i storlek.
Igår var det helt fullpackat i simhallen.
Lekande ungar, tre banor som var bokade för dom som simtränar
och ändå var vi ganska många som motionssimmade.
Det gick undan vill jag lova! Det blev så att jag ökade tempot
för man vill ju inte ha en svans med simmare efter sig som bara väntar
på att jag ska "simma liiiite fortare tack!" ...

Jag kunde hålla händerna runt midjan och fingertopparna nådde runt
hela vägen. Nej, så smal vill jag inte bli igen!
Eftersom träningen inte alls blir variationsrik denna vecka
ska jag istället öka intensiteten. Bra va!?   :)

Det blir kandelabersim ikväll igen och det ska bli
intressant att se vad de spelar för "rogivande musik"
denna gång. Inga julsånger hela kvällen igen hoppas jag.

Ute är det grått och slaskigt. Usch och fy och blä!

Ha en toppendag!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Alva sa...

Men åh vilken vacker klänning! :D Kram!

Sussie sa...

Tjusig klänning...jag har nog något smått kvar från 80-talet. Men inget som jag någonsin kommer i igen.
Tänk om dom kunde spela lite gamla 80-tals hits. Det är något som jag kommer igång på. ;-)
Å jag måste tacka så mycket för födelsedags kortet....det ramlade ner i lådan idag. Kortet är ännu finare i verkheten än på bild...och då är den inte alls ful på bilden du har på bloggen. :-)

Kram & Tack
Sussie B

Ellinor sa...

Jösses har du kunnat haft en sådan liten storlek. Det har jag aldrig kunnat.
Jag skulle nöja mig med en stl 40. DÅ är jag nöjd.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Alva! :)


Sussie, jag saknar Studio 107,5 från Stockholmsradion. Bara gamla discohits fr 70- och 80-talet. Gammal "disco-queen" ju... "Blink"
Skojar lite.
Kul att du gillade kortet. Men jag glömde ju skicka biljetten kom jag på direkt efteråt(suck) så ett nytt brev kommer nu i veckan. Du måste ju hinna gå på bion.

Kram och ha det gott!

Lotusblommans vardag sa...

Jadu Ellinor, det är helt otroligt! Kan faktiskt inte fatta det själv. :o
NU är mitt första mål att komma i storlek 48. :)
Då är jag delmålsnöjd iallafall.
Kram och ha en bra kväll!

Sussie sa...

Själv så har jag blivit gammal för jag lyssnar mest på P1 å lite dancing queen är vi väl alla i våran generation. ;-)
Ja du det var länge sedan jag kom ner i 34-36. Nu är det 46-48 och större ibland. Jag tycker att man ska vara så stor eller liten man vill BARA man själv trivs och mår bra av det.

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Du har helt rätt! Självklart ska man vara så stor eller liten man själv vill bara man trivs. Personligen tycker jag, och många med mig, att den rundare varianten av tjejer som trivs med sig själv, och det finns det många, är både sexigare och gladare av sig än många smala som sitter och räknar sina kalorier men konstigt nog aldrig är nöjda med något ändå. Då pratar jag inte om sjuklig övervikt såklart men hull och tittar och rumpa det ska vi tjejer ha! ;D
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tittar ska vara tuttar såklart! ;)

Lisa sa...

Nä. Inte blir man lika smal som man en gång var. Jag insåg det för några år sen och sålde mina klänningar på Tradera. Lika bra att få dem ur huset. *s*

Kram å pepp

Lotusblommans vardag sa...

Jag borde rensa lite mer jag också. Vissa plagg är ju bara helt kört att komma i igen... :)
Svårt att göra mig av med sånt tyvärr. Men dottern rensade ut åt mig ordentligt för några år sen.
Kram och pepp!