onsdag 1 februari 2012

Inte så mycket att skriva idag...

Vill Ni veta vad jag gjort med en del av rödbetorna
jag köpte?  Läs då i min andra blogg:
http://www.lotusblommansblog.blogspot.com/2012/01/forsta-rodbetsratten-och-en-ny-atc.html
Just idag känner jag att jag inte har har så mycket att skriva.
Det har inte hänt något speciellt.

Mer än att jag varit hos frissan.
Klippte bara av 5 centimeter så håret är fortfarande långt
ner på ryggen. Han som klippte mig övertalade mig att låta
bli att klippa mer. Han tyckte att jag sparat det så långt så
det vore synd att klippa mer. Men jag fick det toppat
och så klippte jag en lugg. Så nu har jag det istället
för jämnlångt med det långa håret.
Det ser iallafall friskt och tjockt ut för det behövdes verkligen
klippa lite efter all simning i klorvattnet i poolen.
Och egentligen är det rätt skönt att fortfarande kunna sätta
upp det i tofs! :)

Nu ikväll fastnade jag vid pysselbordet ett par timmar.
Det var skönt att få lite gjort.
Skulle egentligen ha tränat också men men...
Imorgon ska vi iallafall promenera bort till Dacapo och leta
efter en stor anslagstavla att sätta upp ovanför det ena skrivbordet
i hobbyrummet. Finns det inget där så åker vi till Globe
bokhandel i Ludvika och hoppas att det ska gå att beställa
ett via dom. Om det inte finns där förstås.
Vet ingen annan affär här i trakten som kan tänkas ha ngt sånt...

Och så har jag LOVAT mig själv att ta det där steget.
Det jag skjutit på så länge nu...

Steget ner till gymmet igen. Vore ju helt knäppt att låta
den fina kondition jag arbetat upp i och med simningen
gå upp i rök. Och det är dags att börja bränna lite genom
att styreketräna också...

I helgen har gubben och jag varit ett par i 7 år och
ärligt talat börjar jag tycka att det räcker nu...
Vissa dagar iallafall. Sjuårskris?

Ha en mysig onsdagskväll och toppen torsdag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

anna sa...

Härligt bli frisserad även om ma inte gör stora förändringar :)
kram

Lotusblommans vardag sa...

Hej Anna! :)
Ja, det kändes härligt. Frissa-besök får en alltid på glatt humör!
Ha en riktigt fin dag. Jag uppskattar verkligen dina besök här hos mig. Kram