onsdag 8 februari 2012

Dagens träning!


Varit på gymmet idag mellan 13.30 och 15.30 cirka.
Sm vanligt fick det mig att må så bra och bli så glad!

Först gick jag i 45 min på gåbandet i 4,6 km/tim.
Sen körde jag två varv på Easy Line maskinerna. Men bara vissa.
Försöker undvika dom som belastar mina ben för mycket för att slippa
få jätteont. Men jag kör alla maskiner för armarna...
SEN cyklade jag i 18 minuter i rask takt medan jag läste en tidning.
Det hjälper mig att glömma bort tiden...
EFTER DET så gick jag på gåbandet igen i 38 minuter.
Då varvade jag mellan lite raskare takt och lite lättare i
uppförsbacke.

Så det var dagens träning.
Längtar ihjäl mig till träningen på fredag.
NU måste jag ta en tupplur.
Gubben ska ringa och väcka mig strax före sju.

Ha det gott!
Kram Sussie

7 kommentarer:

anna sa...

Vad duktig du är :)
Hejja
Peppkramar

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Sitter här i Skönvik och väntar på att lunchrestaurangen ska öppna...
Ha en bra dag! Kram och pepp!

Helen Holmberg sa...

Gud så duktig du är!!!! Önskar jag hade den energin att verkligen köra fullt ut :-(

Jo det är skönt det klickar med matbiten, bättre än inget ;-)

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helen! :D

Ja, men det händer ju inget med vikten! :(
Jag ska börja räkna propoints supernoga igen...

Det verkar ju gå så jättebra för dig. :)
Kram och pepp!

conny sa...

Det händer inget med vikten säger du. Svårt att säga vad det beror på när man inte känner dig närmare, men jag kan i alla fall berätta hur jag gjorde för ganska många år sen nu; Jag hittade ett gammalt recept i en tidning som jag höll mig strikt till. Det bestod mest av en massa konstiga grönsaker som jag knappt hört talas om, inte ett dugg mättande, och det är nog det som är hemligheten, alltså att man ska vara småhungrig hela tiden. Det spelar ju ingen roll hur hårt man tränar, om man efter träningspasset äter sig mätt. Det finns så många konstiga bantningstips nu förtiden som säger att man ska äta sig smal, men jag tycker det är bullshit, ska man banta så ska man äta lite mindre än vad kroppen behöver. Det kräver beslutsamhet men jag tror inte på nåra genvägar. Något som åtminstone jag tycker att man ska tänka på är att hunger är ett tecken på att man går ner i vikt. Hårt? Nja kanske det men inget är gratis. Ett råd i all ödmjukhet är att det är bättre att fokusera på vad man stoppar i sig än att fokusera på träning, fokus på båda är optimalt.

Tappa inte taget nu! :)

Lotusblommans vardag sa...

Nejdå, jag ska inte tappa taget!

Tränar gör jag för att jag tycker det är kul och mår bra av det.

Med att äta mig smal menar jag att inte ta någon pulverkur eller liknande utan helt enkelt äta nyttigt och sunt. Inte att vräka i mig mat. Det är DET kära Conny som är mitt problem. Att alla TROR att jag vräker i mig massor.

Igår tex under vår resa Skönvikt gick jag upp till startvikt igen pga att jag inte ville ta vätskedrivande innan vi åkte eftersom jag inte kan pinkelinka på bussarna mitt i skogen. Min kropp orkar inte ta hand om vätska, för i natt har jag pinkat i ett kör och har gått ner flera kilo...?!
En arbetskamrat till min mamma hade samma problem och när de väl kom på vad han hade så var det Hjärtsvikt och de började med att få ner honom 12 kg i vikt på att bara tömma honom på vätska...

Jag vill bara veta vad som felar och jag VET att jag gör så gott jag kan för att leva sunt och kan nog namnet på och använder dessutom de flesta grönsaker, linser, bönor, quinoa mm som finns att överhuvudtaget få tag på! Jag tycker inte ens att tex choklad är gott längre. Helt otänkbar tanke för flera år sen.

Men jag förstår din tanke och ditt råd att helt enkelt minska portioner och kalori-intag för att det måste in mindre än ut om man säger så... Jag ska bli noggrann med att skriva upp och räkna alla kalorier enl VV igen. Samma koncept som Viktklubb i AF.

Och det funkar ju om man är riktigt noga... Så lite skäll ska jag ha! ;/

Ha en riktigt bra dag och det gör inget att du kommer med "goda råd" även om jag kan härskna till! ;D

Lotusblommans vardag sa...

En sak till:

Igår berättade vi för läkaren vad vi äter för mat och han sa:
"Jaha!? Så NI lagar maten själva hemma?"

Ja, vad f-n tror han?! Att jag äter pizza och hamburgare och korv varje dag!? Jag älskar att laga mat som du redan vet och jag älskar att laga mat med grönsaker.

Men jag ska minska portionerna. Det måste jag ju i ärlighetens namn erkänna. Och det måste pågå under lååång tid... :(