söndag 5 februari 2012

Dåligt humör!

Definitivt vaknat på fel sida.

Jag kan ge mig fasiken på att mannen jag lever med skulle
tycka att vi har det  ju jääättebra tillsammans även om jag skulle
ställa varenda möbel i lägenheten upp och ner...
(om han ens skulle märka det!)
Eller om vi båda åkte på kärlekssemester med någon annan...
Eller om vi bara satt på en stol 40 år och åt bullar...
Men det tycker inte jag!

Vi har det bra på ytan men under ligger det saker och pyr
kan jag tala om. Sånt som jag snart inte står ut med.
Ibland känns det som att jag skär halsen av mig snart bara
för att något ska hända.
Inte bokstavligt talat alltså men bildligt.

Nu ska jag sätta mig och pyssla. Mår jag iaf bra av.
Senare blir det gymmet och sen bio på kvällen.

Man bestämmer ju själv hur man vill må och jag skakar
som vanligt av mig allt och ser till det som är bra i livet.
Men jag är sååå trött på det!
För till sist blir man ju så hjärntvättad att man kan sitta
på en soptipp och tycka att här är det väl fint...
Ja, Ni fattar kanske...?

Ha en bra dag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hmm...känner igen mig lite i det där. Men vad gör man??!? Skakar av sig...försöker se framåt. Se ljuspunkterna. Ändå så ligger det där under ytan..eller kanske ännu djupare, och mal och mal..... :-P

KRAM!! (Å pepp! ;-))

Lotusblommans vardag sa...

Jo, det är ju precis så man gör. Och ja, det ligger nog väldigt djupt egentligen och precis som du säger mal och mal... Tills nästa gång det pluppar upp... och man trycker ner det igen. Mestadels är ju allt bra. Eller hur?!? Kanske.
Skönt att man inte är ensam om dagar som dessa och att andra förstår hur man känner. Det är väl det som kallas för vardag...
Ha en mysig kväll!
Kram och pepp! :)