lördag 4 februari 2012

Godmorgon!

Morgonens frukost: yoghurt med färska jordgubbar,
en rostad smörgås med ett kokt ägg.

Godmorgon på Er!

Just hemkommen från gymmet kan jag rapportera att jag stod på
gåbandet och promenerade i rask takt 30 min och sen cyklade jag
15 minuter och slutligen tog jag ett varv på Easy liner maskinerna.

Kände att konditionen verkligen blilvit bättre efter simningen för
jag kom inte in i någon svacka efter ett tags promenerande.
Det gick lätt som en plätt men jag valde ändå att bara gå 30 min
för att inte behöva få så fruktansvärt ont på en gång. Ska öka lite i
taget istället.

Det viktigaste är att jag är igång men visst saknar jag känslan
av att vara i vatten. Väldigt mycket. Men jag kommer att åka
till simhallen och basta några gånger nästa vecka. För värmen.
Och för att jag ju köpt busskort. Lika bra att nyttja det också.

På sätt och vis var det kanske bra att jag blev tvungen att
utöka nu och även börja gymma. Och jag får nog räkna med
att simhallen kan vara stängd i ett par månader.

Idag har vi helt klarblå himmel här hos oss och solen har börjat skina
lite smått. Temperaturen ligger på -22 grader C.
Vi ska ta en promenad lite senare också.
Måste ju passa på och njuta av riktig vinter!

Ha en jättetrevlig lördag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Frideborg sa...

Mmmmm, det där såg gott ut :-)
Här är kallt också, men säkert kallare än hos dig trots att vi har -21 idag( nu på morgonen) men en annan luft. Dessutom blåser det lite här nära vatten.
Ha en bra söndag, själv jobbar jag hela dan !
Kram Marina

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marina! :)
Vi har -18 C just nu bara. Trodde det skulle vara mer när du skrev -21 hos dig, men kollade precis. Igår kväll var det däremot nästan -25.
Jag ska göra så gott jag kan för att ha en bra söndag. Ska nog pyssla. Vaknade på uruselt humör och det första jag tänkte är att hur f-n ska jag göra mig fri...
Kram Sussie