söndag 12 februari 2012

Träningen avklarad för denna gång... Och om förändring.

Nu har jag varit och tränat igen. Precis som jag planerat.
Det börjar bli en vana och ett beroende.
Och det känns BRA!

Idag började jag med en 1 timme på gåbandet a 4,6 km/tim,
2 varv på Easy Liner och sedan cyklade jag 4-5 km på 10 min.

Riktigt duktigt om jag får säga det själv.
Och det får jag ju för det är min blogg!  ;) ;)
Svettigt var det iallafall.

Nu ska jag käka lite och sen en skön dusch.
Vi hade tänkt gå på bio ikväll men gubben ville skjuta upp det
tills på onsdag kväll.
"En gång i Phuket" ska vi se.
Så ikväll kanske jag sätter mig och gör något kort.

Blir nog ganska tidigt i säng för veckan som kommer jobbar
gubben förmiddagar hela veckan så jag vill ta vara på tiden
jag är hemma själv.


Läste i boken "Medveten viktminskning" idag om att
man ska vara medveten om att alla i ens omedelbara närhet
inte vill att man  ska förändras. Och kanske motarbetar en.
Det kan vara helt omedvetet men ändå...

Och att man själv kan vara rädd att lyckas för att man vet
att desto bättre man mår desto mer kan man vilja
förändra saker i ens liv som man kanske inte är nöjd med.
Innerst inne vet man kanske att man inte är helt lycklig som det är
och desto bättre man kommer att må desto starkare
kommer känslan att bli... För så är det ju.
Och man kanske inte orkar eller vågar tänka så långt.

Båda sakerna tål att tänka på i mitt fall.

Men man får ta ett steg i taget och se vad som händer.
Det viktiga är ju att ta tag i sin hälsa och att må bra i själen.

Jag tycker att det är intressant att läsa böcker i ämnet
hälsa och kost, och personlig utveckling och jobba med
självhjälpsböcker och tar till mig lite här och lite där.
Har extremt svårt att köpa ett helt koncept som i denna bok tex.
Det är inte min grej att bli helt fanatisk över något.
Men alltid hittar man något intressant.

Hoppas att Ni får en riktigt mysig söndagskväll!

( Jag har varit lite seg med att kommentera i Era bloggar
nu när jag arbetar in nya rutiner men jag kommer snart
"på besök" igen... )
Kram Sussie

4 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Nyttigt läsa psykologi och beteende, har märkt det där själv att inte alla vill man ska gå ner.

I min familj är merparten överviktiga och nu är jag den som oftast säger nej till saker och sköter mig. Har gått ner åtskilliga klädstorlekar och måste inte begränsa shopping och det sticker lite i ögonen på shoppingsällskapet =/ Tråkigt när man får höra på omvägar om sånt där.

Du är skitduktig som tränar järnet, stor applåd!! Själv tar jag det lite lugnt efter mitt stup i baken, klantfia som man är..

Ps. Har en riktigt mumsig tävling på min blogg som nog kan passa dig ;)) Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag läste att du trillat. Hoppas att du snart är fit for fight igen! :)
I min familj är det tvärtom. Jag är "den tjocka" som man ska "göra något" åt. Fast de andra har alla möjliga egna problem... Suck. Ta tag i Era egna problem har jag lust att säga.
Kul med tävling! :) Ska kolla in din blogg.
Ha det gott ikväll! Kram

ZtorZillen sa...

På mig stämmer det där in sååå väl! jag tror jag är livrädd att lyckas. Eller i alla fall att det varit så innan...varje gång jag lyckas med mitt första delmål är det som om jag MÅSTE äta skit å strunta i träning...mycket intressant läsning låter det som!

Lotusblommans vardag sa...

Mycket är ju vunnet bara man kommer fram till det. Tror iallafall jag! :) Då vet man ju vad man har att arbeta med...
Kram och ha en mysig kväll!