torsdag 16 februari 2012

Lite om dagens planer.



"When you get into a tight place and everything goes against you,
 till it seems as though you could not hang on a minute longer,
never give up then,
for that is just the place and time that the tide will turn..."

Inte helt oväntat har jag ont som sjutton i ena benet idag.
Tagit några Diklofenak sen igår och hoppas att det
snart ska gå över.

Jag höjde hastigheten ett tag på gåbandet igår till 5,0 km/tim
och jag kände att det skapade smärta så efter bara någon
minut drog jag ner hastigheten igen till 4,6 km/tim.
Hellre går jag längre på lägre hastighet än går snabbt
och får denna pina i benen igen...
Slutar träna gör jag inte.
Vad som än händer.

Hursomhelst så ska vi upp till Ludvika idag och köpa
blodtrycksmätare.

Trycket hade gått upp igen nu när vi var på Skönvikt.
Känns inte vidare kul med tanke på att det hade gått ner
till en så bra nivå. Och när man tränar så brukar det ju
gå neråt och bli ännu bättre. Innan jag fick blodtrycksmedicinen
hade jag konstant huvudvärk men det försvann helt när
jag fick blodtryckssänkande. Men huvudvärken har
återkommit på sista tiden.

Vad skönt det skulle vara om man bara slapp
alla krämpor!

En sak till som jag måste köpa igen är en stegräknare.
Glömde min på ett ställe och den försvann
och det vore bra att få koll på hur många steg
jag tar när jag är ute och går.
Och jag ska testa att ha den på när jag går på
gåbandet för att se hur många steg jag egentligen tar
när jag går där.
Det ska bli spännande!

Och planerar att ta bussen in till Stockholm en dag för att
fika med en väninna. För att få lite miljöombyte.
Piggar alltid upp!


Ha en underbar torsdag!

Kram Sussie

6 kommentarer:

anna sa...

Jag älskar min stegräknare. Har den på från morgon till kväll. Ha lite koll på mig ;)
Kram kram

Lotusblommans vardag sa...

Låter perfekt. :)
Köpte en igår. :)
Ha det bra idag!
Kram och pepp

Sussie sa...

Märkte en sak med min stegräknare när jag använde den flitigt att den räknade inte alla steg om man inte satt ner foten ordentlig i marken. :-(
Lite tråkigt på så sätt....kul med med tur till Storstan, visst blir det lite annat än det vanliga.
I år ska jag och gratta mamma i Stockholm, hon fyller jämt denna gång.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Ja, vi får väl träffas när du är i Stockholm. Kanske i sommar? Och du får gärna hälsa på hos mig.
Kram och ha en mysig fredagskväll :)

Wenny sa...

Å jag älskar min stegräknare, har den som vackert halsband runt halsen så räknar den varje steg jag tar och hur många km det blir.
Fantastisk.

Kom in här via annan blogg

Lotusblommans vardag sa...

Kan man ha den runt halsen också? :o
Låter coolt om den är snygg! ;)
Ha en toppen kväll!
Kollar in din blogg också...