onsdag 21 mars 2012

Motionsschema vecka 12 - 2012 och lite annat smått och gott.

Veckans motionsschema:

Måndag:  VILA
Tisdag:   Simning 45 minuter  KLART!
Onsdag:   Vårstädning pågår
Torsdag;:  Simning  70 min  KLART!
Fredag:   Lång promenad   KLART!
Lördag:  Vårstädning !!!
Söndag:  Vårstädning !!!  

Dammsuga, skura, skrubba och putsa och feja i timmar
är motion det med!  Så det så!   :) :)
Och sååå himla kul!  "blink blink"
Hela den här veckan kommer att gå i vårstädningens tecken.
Jag vet att jag skrivit flera ggr att jag ska storstäda men sen
har det liksom inte blivit av ordentligt iallafall.
Och NU måste det bara göras.
Och det ska bli skönt när det är klart.

Vi ska fixa till balkongen denna helg också så att det blir
trivsamt att sitta där ute när det väl värmen slår till ordentligt.
Och det kan ju hända precis när som helst egentligen.
Då ska jag vara beredd! ;)


Stockholm förändras precis hela tiden. Och växer på alla breddar så att
det knakar. Och på höjden växer det också!
Huset jag bodde i på Roslagsgatan under hela 90-talet
har numera ett radhus uppe på taket! :o
Och så är det på många ställen. Man slår upp hus på hus helt enkelt.
Helt otroligt egentligen...


Och det här huset är ett av de nya byggen som slutförts runt T-centralen
sedan jag flyttade därifrån för 4 år sedan. Och inne på Centralstationen
ser det inte likadant ut längre som det gjorde då.
Tänk att jag satt på posten på Centralstationen och jobbade i kassan
några ggr när jag var postkassörska. Vi hade över 100 personer i kön
hela tiden då... Sörjer verkligen att posten lades ner.


Och här inne på World Trade Center satt jag i några år inne på Proffice
dåvarande huvudkontor och skötte Stockholmskonsulternas timlöner.
600 löner var mitt ansvar. Älskade det jobbet. Vi hade olika ansvarsområden
uppdelat efter ort och om det var tim- eller månadslöner.

Men man flyttade sedan ut lönekontoret till
Norrköpingskontoret och jag blev postkassörska efter diverse uppdrag
som konsult på tex Industrivärden och Ericsson.
Gud, vad jag har jobbat på olika arbetsplatser i mina dagar. Började jobba
heltid i 16-årsåldern. Och blev konsult tidigt. För i början var det bra
betalt att åka runt och jag har alltid trivts med friheten och omväxlingen
som det innebar att inte vara fast på ett ställe och att hela tiden träffa
nya människor...  Men det var tufft att kombinera som ensamstående
mamma. Men mestadels ändå väldigt roligt!

Hursomhelst så ska jag sätta igång och göra en lax- och spenatpaj nu.
Sen städa. Det svåra är att komma igång och alla pauser jag måste
ta pga ryggen och smärtorna. Men för att må bra måste det bli av nu.

Mer från Stockholmsresan kan Ni se på min andra blogg:

Ha en riktigt fin dag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Ellinor sa...

nu har jag skrivit om komplikationer men bli inte rädd. Det är så värt att operera sig.

Lotusblommans vardag sa...

Jag ska gå in och läsa på din sida.
Just nu väntar jag bara på att datortomografin ska bli gjord.

Kram

anna sa...

Härligt med vårstädning. Skönt få den gjord :)
kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det börjar kännas riktigt mysigt här hemma igen. :)
Kram