onsdag 28 mars 2012

Veckans motionsschema vecka 13 - 2012. Och lite annat.

Jordgubbar och lax. Två vanliga nyttigheter i mitt kök.
Veckans motionsschema:
Måndag:   VILA
Tisdag:  30 min simning   KLART! 
30 min promenad   KLART!
Onsdag:  VILA
Torsdag:  Promenader i Sthlm  KLART!
Fredag:   Promenader i Sthlm   KLART!
Lördag:  Promenader i Sthlm   KLART!
Söndag:   Simning    Simtävlingar! NO swimming today.
Det blev köttfärspaj och salladstallrik istället på simhallen.

Det har inte blivit så mycket träning i två veckor nu, men jag lovar
att vårstädningen har tagit på mina krafter. I måndags sov jag
så gott som hela dagen.
Men det känns ljuvligt att det blir rent och fint hemma nu!  

Imorgon bär det av till Stockholm igen. Denna gång stannar vi ytterligare
en dag. Dottern har fått lämna sjukhuset så vi ska såklart besöka
henne och kanske laga lite god mat ihop. Bara vara tillsammans.

Och så blir det väl lite annat också. Eventuellt ska vi träffa en kompis
till mig också. Hon bor i stan så vi borde hinna få till en träff.
Hon ville så gärna träffa mig och det är ju alltid roligt att höra.
Denna gång gjorde jag en lax- och spenatpaj med vitlök. Gubben blev tokig i den
så jag har gjort den två ggr på en vecka... ;)
Igår började dagen stressigt. Jag vaknade och gick raka vägen till
datorn för att kolla när bussarna till Ludvika skulle gå för jag hade
tid på Ludvika sjukhus. Och jag såg att bussen gick om 10 min!!!
Sen skulle den inte gå på 2 timmar.

Jag blev alltså tvungen att
ta bussen på en gång eller en taxi! Och det hade jag inte lust med.
500 spänn på det. Nix. Man kan ha roligare för pengarna.
Jag glömmer bort att man måste kolla busstiderna noga här
för annars står man där och kommer ingen vart...
Så jag slängde på mig kläderna, upp med håret i tofs och sen
sprang jag till bussen. Hade krafsat ihop handdukar och schampoo mm
i ryggsäcken. Jag såg för djävlig ut men tänkte att jag tar
och duschar på simhallen innan jag drar till sjukhuset...

Så så fick det bli. En halvtimmes sim och sen duscha och fixa till mig.
Sen promenerade jag en halvtimme till sjukan.

Fick först ta ett blodprov och sen sitta och dricka kontrastmedel
ur en kanna i en timme.  Inte gott.
Men inte så äckligt som jag trott heller. Och inte vitt som jag
också fått för mig. Det var genomskinligt och smakade lakrits.

Efter en timme satte hon in konstrastmedel via en kanyl i armen
och då blev jag alldeles varm inombords när det flöt i blodet.
Mysko känsla.
Datortomografin gick jättefort.

Nu måste jag vänta på att få veta hur bilderna såg ut.
Först skulle röntgenläkaren granska bilderna och skicka
svaret till min läkare på Skönvikt i Säter.
Jag hoppas att det bara är ett ofarligt bråck som kan fixas.

Jag har inte hunnit kolla runt alls på Era bloggar men
hinner nog ta en runda ikväll innan jag somnar.
Nu i eftermiddag ska jag tvätta och packa lite.

Plus att jag måste göra lite kort till den andra bloggen...
Ha en jättefin dag trots att det är lite gråmulet nu.

Kramar Sussie

3 kommentarer:

anna sa...

Hoppas att resultatet blir bra. Inget kul vänta förlänge på svar så hoppas du snart får det.

Härligt att en vän vill träffa dig. Hoppas ni får till det och att du får en skönt tid i storstaden.
Önskar dig en trevlig och mysig helg
KRAM

maska sa...

Fint du fikk svømme litt før du skulle på sykehuset.
Fint det gikk bra å få i seg drikken.
Håper du får snart svar på undersøkelsen.
Ha en herlig Sthlm. tur.
Klem

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna och Marit! :)
Ja, det har varit en shoppingdag I Nacka Forum för oss idag och så var vi med min dotter till sena kvällen. Så kul att vara tillbaka där jag bott och levt i många år.
Just kommit tillbaka till vårt rum.
Ska bli skönt att sova nu.
Kram och natti!