söndag 11 mars 2012

Söndagsrapport!

Nu har jag varit och simmat!
Det blev 31 VARV och det gör alltså
50 m x 31 =  1550 meter.
 
Det tycker jag var bra gjort om jag får säga det själv.
På endast 35 minuter.
( Kan han ha räknat fel?
Jag brukar simma 1000 m på samma tid
i vanliga fall... )
Imorgon börjar tränandet på allvar igen.
Då kommer schemat upp som vanligt
och dags för vägning på Viktklubb.
Härligt att kunna skriva en lägre vikt igen.

Så här vacker var himlen utanför köksfönstret nu under skymningen.
Jag ska titta på himlen ikväll igen för att se Venus och Jupiter.
Har tittat på dom varje kväll nu och sett dem komma närmare
och närmare varandra och ikväll kommer de att vara i samma
raka linje. Eller hur man nu ska förklara det.
Hoppas att det blir lika stjärnklart ikväll som det var igår.

Just nu tittar jag på ett program om vargen och Yellowstone.
Jag hade den stora turen att få se en varg i verkligheten
för bara någon vecka sedan. 20-25 m från mig var den.
Var jag såg den kommer jag inte att tala om.
Både gubben och jag tycker att det är bäst så.
Alla varghatare skulle bege sig iväg för att försöka skjuta den...
Och det vill inte jag. Om den nu är kvar i krokarna.
Skogen tillhör vargen och alla andra djur enligt mig.

Ha en bra kväll!
Kram Sussie

6 kommentarer:

Lisa sa...

Men hur fort simmar du egentligen?? *s* BRA jobbat!

Jaa....berätta inte var du såg den. Jag tycker också att den har mer rätt till skogen än vi! Eller....vi har alla lika stor rätt att vara där, kanske man skall säga. Såg en artikel i BT om bybor i Oxberg. De gillar vargen trots att många har hund. "Man får hålla reda på sina hundar" tyckte de! Jag håller med!

Kram å pepp

Lotusblommans vardag sa...

Ja, du det undrar jag också! Det var inte jag som räknade varven och jag hoppas verkligen att gubben kan räkna ordentligt! "smile" Annars är det riktigt illa... ;p

Jag brukar ta guarana innan träningen men hade glömt det så jag drack RedBull. Om det hjälper vet jag inte, men jag tror ju det och det är huvudsaken! Tron kan försätta berg... ;D

Kloka bybor i Oxberg låter det som. :)

Ha en bra start på veckan! Kram och pepp!

Lena sa...

Det verkar väldigt snabbt... Du måste ha crawlat hela vägen eller flugit fram... När jag simmar snabbt med bröstsim (snabbt för mig alltså) så blir det 1000 m på 40 minuter. Grattis!!

Lotusblommans vardag sa...

Jag brukar klara 1000 meter på en 35 min numera så jag blev förvånad jag med... Men det var fritt fram och jag simmade oavbrutet så kanske det stämmer? Eller så räknade han fel. Inte helt omöjligt för den delen att han gjort det.
Men 1000 meter var det alla ggr... Bröstsim!
Nästa gång ska jag räkna själv. :)
Ha en riktigt bra dag! Kram och pepp!

Sussie sa...

Den där himlen är ju underbart vacker. Var hos min farmor igår och från hennes balkong kan man se ut över Västra sidan av Örebro. Å just igår så var himlen så där härligt rosafärgad, det var helt underbart att få beskåda. Synd bara att jag inte hade min kamera med mig. :-(

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, naturens scenerier är ju alltid de vackraste att beskåda. :)
Och typiskt att man inte har kameran när man borde ha den!
Råkar ofta ut för samma sak.
Hoppas att du får en riktigt bra dag! Nu ska jag äta typ brunch. Kram!