onsdag 11 april 2012

Luftvägsinfektion!


Tillbaka från doktorn nu och har fått penicillin.
Jag har luftvägsinfektion så det var som jag trodde.
Amoxicillin Mylan fick jag mot infektionen.
Och så fick jag Mollipect, en hostmedicin, också.

Så nu ska jag nog snart vara pigg och kry igen!

Det blir en hel del jordgubbar som åker ner i min mage nu.
C-vitaminer kan ju aldrig vara fel. Eller hur?
Och det är ju så smaskigt.
Goda spanska jordgubbar!

Åh, vad skönt det ska bli att kunna börja gå på gåbandet igen.
Och att simma!
Hur länge ska man vänta innan man kan börja
röra på sig ordentligt? Någon som vet?

Ni som vet något om detta med träning efter förkylning kanske
kan komma med ett gott råd. Tack i förväg! :)

Ska försöka få något gjort vid pysselbordet nu.
Det var länge sen jag åstadkom något i den vägen.

Eller så blir det extra tidigt i säng. Och pyssel imorgon.
Har ärligt talat jätteont i magen.
Antagligen av alla mediciner hit och dit.
Och oron. Inte fått svar på datortomografin ännu.

Ha en mysig kväll i regnrusket. Tänd några ljus och tänk
på att sommaren snart  är här!

Kramar Sussie

10 kommentarer:

Lisa sa...

Men stackare!! Hoppas att du är bättre snart, nu när du till slut fick den medicin som du visste att du behövde! Nog är det väl f-n att man skall bli omyndigförklarad på VC när man VET vad som är fel!!

Kram å PEPP!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, nu SKA jag bli frisk! :)
På alla sätt och vis!

Gubben säger att man måste låta sjukvården komma på att ngt är fel och inte så att säga tala om det fördom. Men herregud säger jag. Det är ju min kropp och jag har inte tid och råd att springa runt och låtsas som att jag inte har en aaaning om vad jag har för besvär...

( Jag var så himla snäll och mesig i alldeles för många år. Och nu orkar jag faktiskt inte vara "snäll patient" längre. Jag blir tvungen att vara "besvärlig" ! )

Hoppas att du mår bra och får en trevlig kväll.

Kram och Pepp!

maska sa...

Hei.
Så godt at du fikk medisin. Og kan bli fort frisk. Yoghurt og slik skal være bra for magen når man tar slik medisin.
God bedring. Og kos deg ved pysselbordet. :)
Klem fra meg.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit! Jag ska testa det. Gott med yoghurt och tror att magen ogillar blandningen av en massa olika mediciner.

Inget pysslat idag. Men imorgon blir det en pyssel- och tvättstugedag!
Kram och hoppas att du har det riktigt gott! :)

conny sa...

Jag är ingen expert, men jag vet att man inte ska träna så länge man är förkyld eller sjuk på annat sätt. Om man inte är fullt frisk ska man avhålla sig från träning. Har man ont i halsen, eller rent av feber och ändå tränar kan det leda till hjärtmuskelinflammation eller andra komplikationer. Så ingen träning om man inte känner sig fullt frisk.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Conny!
Jag avvaktar. Det här verkar ta tid. Men jättetacksam att jag fått penicillin nu. :)

Helen Holmberg sa...

Var rädd om dig, man ska vara försiktig när man har en infektion. Hoppas medicinen gör susen!! Stor kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helen! :)
Jag ligger lågt ett tag till med simning och sånt. Hoppas att din fredag blir en bra dag! Kram

Lisa sa...

Kikar bara in och önskar dig en SKÖN helg med mycket pyssel!

kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa!
Jag ska göra mitt bästa! :D
ENVIS basilusk kan jag tala om.

Ha en jättemysig helg du också!
Kram och pepp