fredag 4 maj 2012

Krossade rutor nere på gatan...

Fy sjutton! Satt och såg på film nyss och hörde världens smäll
utanför och en massa glas-splitter.
Vi sprang såklart ut på balkongen och tittade vad som hände.

Det var två kraftigt berusade killar som stod och slog sönder
fönsterrutorna nere på MariaBoden. Slog med en stor
stenbumling. Helt klart ute efter att förstöra!

Gubben min skrek att "Vad i helvete håller Ni på med!?"
och den ena sprang iväg och den andra ranglade vidare
mot torget.


Vad är det som är så kul med att hålla på och göra så?!

Annars har dagen varit toppen.
Satt och solade hela förmiddagen och sen var jag iväg
och simmade en timme. Det var bara jag ett tag i bassängen.
Snacka om lyx! Jag simmade lugnt och njutningsfullt och
tänkte att nu ska jag koppla av ordentligt...

Vädret har varit varmt och soligt idag och nu är det
fortfarande rätt varmt ute så nu är sommaren på gång...

Ha en toppen fredag!
Kram Sussie


4 kommentarer:

conny sa...

Ja, det är för jävligt! Han borde gått ner och tagit dem i nackskinnet, men då hade de väl skitit på sig. Konstigt att det är så roligt att förstöra.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, men då hade ju han åkt dit istället. Du vet ju hur det är...

Godnatt! :)

Sussie sa...

Ock jag som blir irriterad på alla sönderslagna flaskor som finns i stan.
Kan tänka mig att ni blev arga.
Har dom inget bättre att hitta på..?

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tydligen inte... Och det är ju likadant överallt. Här är det mestadels ändå väldigt lugnt.

Det är ju synd om henne som har butiken. Att komma på morgonen och se förstörelsen. Inget roligt.
Jag skulle bli väldigt ledsen.

Ha en bra fredag och helg!
Kram