torsdag 28 juni 2012

En dag i solen.


I morse vaknade jag av att solen  sken in i sovrummet
och jag gick och tittade ut genom fönstret.
Inte ett moln på himlen! Strålande solsken.
WOW! Härligt!
Så det fick bli en tidig morgonfrukost på balkongen för mig
och gubben. Dottern sov lugnt vidare i några timmar till.

Hela förmiddagen fram till lunch låg jag där i solen och  bara
njöt av att det äntligen var sommarväder igen.
Vi åt jordgubbar och hade det bara bra.

Till lunch lagade jag till en sk "Fatburning-soup" med mycket
negativ kalori-mat. Dvs grönsaker som förbränner mer kalorier
än de innehåller. Håller på och lär mig mer om det.


Eftermiddagen  har jag haft tvättstuga och nu ska dottern
och jag ner till gymmet. Vi jobbar på att hon ska komma igång
med lite träning hon också men idag ska hon dricka te och
bara njuta av att ta det lugnt. Och det tycker jag är OK.
Det är ju det som kallas för semester.
Och hon har ju nyss kommit hit från stressiga storstan.
Dessutom känner hon fortfarande av sviterna av sin svåra sjukdom och
behöver mycket vila. Vi glada att hon klarat sig!
Hon är verkligen en riktig kämpe!


Men imorgon har vi tänkt att vi ska plocka fram träningskläderna
och börja köra lite lätt tillsammans. 

Blir det fortsatt fint väder hyr vi kanske en cykel och tar oss
ned till Playa del Presta.  :)

Ha en mysig kväll och morgondag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

JD sa...

jag älskar att sommarvädret kommer åter, hoppas de stannar!

tack så jmycket för din kommentar :)

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det hoppas jag med.
Ha det gott! :)

Ett steg i taget sa...

Härlig med solsken det är man ju inte bortskämd med! Duktiga ni är! Massa kramar

Lotusblommans vardag sa...

Var uppe med tuppen i morse med för det gäller ju att passa på. Nu är det mulet och grått igen och tydligen regn på väg.
Dags för en middagslur!
Ha en mysig fredag! Kramar.