fredag 29 juni 2012

Fick lite presenter...


Titta vad gumman min hade med sig till oss!
Massor av fina matvaror till skafferiet. Totalt oväntat
och inte alls nödvändigt. Men jättegulligt gjort av henne.  <3

Sen så hade hon med sig några roliga böcker till Anders
och mig. Dom kan jag verkligen rekommendera.
Speciellt "Dagens pucko". Vi satt och läste ur den
idag på balkongen och fick oss många goda skratt! :D



Visste Ni att det finns en speciell benämning på folk som
blir sexuellt attraherade av träd?!  Nej, inte jag heller!  :o

Men detta faktum och 599 andra konstiga fakta om sex
kan Ni läsa om i den rosa boken till höger på nedersta bokraden.
Det finns verkligen "Alla di sorters djur uti vår Herres hage"
som en diakonissa i Stockholm sa en gång då vi under
promenad runt Brunnsviken i Stockholm såg ett par som
hade lite fuffens för sig bakom en buske...


Annars har det inte hänt så mycket idag.
Förmiddagen spenderade vi på balkongen
och på eftermiddagen tittade min svärmor in en liten stund.

Mikaela har tyvärr fått svullna halsmandlar så imorgon
bitti bär det av till Ludvika sjukhus. Eftersom hon har TTP
så måste hon få antibiotika på en gång.
Nackdelen med att bo på landet utan bil är just att man
har svårt att akut ta sig till olika ställen.
Bussarna står ju inte direkt på rad vid hållplatserna.

Gubben måste jobba extra imorgon själv ska jag
ta och träna imorgon bitti så fort
det öppnar, innan vi åker till lasarettet.

Vill inte komma av mig nu när jag kommit igång igen.
Skönt att vara igång med träningen.
Och vi hoppas att medicinen snart ska göra min dotter
pigg och kry igen.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Sussie




9 kommentarer:

Viktor sa...

Nä va roligt! Verkar fått en hel del roliga böcker :)

Lotusblommans vardag sa...

Ja, dom är otroligt kul! Knepigt folk det finns! ;)

maska sa...

Hei. Ja nå har dere litt å lese på.
Leit med din datter, men håper medisinen hjelper raskt.
Koselig å ha besøk av henne da.
Her har vi regn og overskyet vær.
Ikke den store sommervarmen her enda.
Ha en fin helg. Kos dere i solen.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, vi hoppas at hon snabbt blir kry igen. Vi vill ju att hon ska ha det bra på sin semester.
Hon blev rätt dålig huxflux.
Det var regn här i natt men nu växlar det mellan sol och moln igen. Vädret är upp och ner och man vet aldrig hur det ska bli från dag till dag. Det är bara att ta dagen som den kommer. :)
Ha en trevlig helg! Kram

Hovika sa...

Så snällt av din dotter hoppas hon mår bättre snart. Kram

Hovika sa...

Så snällt av din dotter. Hoppas hon mår bättre.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, hon ligger här och vilar upp sig. Var på sjukan och hon har tydligen fått kraftig influensa. Så det var inget allvarligt. :)

Kram och ha en fin helg!

anna sa...

Vad roliga böckerna verka vara :)
Hoppas ni får det mysigt och hon piggnar till.

Ja jag kallar mig ung mamma, var 16 när jag blev gravid ;)Men mysigt nu när de kommer upp i åldern hihi

Lotusblommans vardag sa...

Det låter härligt för då är ju inte åldersskillnaden så stor. :)

Jag var 21 när jag fick min dotter och jag var ju egentligen också rätt ung. Ville bli mamma tidigt. Helst hade jag velat ha en hel hög med ungar. :)

Kram och ha en mysig helg!