måndag 11 juni 2012

Motionsschema vecka 24 - 2012!

Ingefäran i bakgrunden kokade jag te på. Gott och nyttigt!
Bra för ämnesomsättningen sägs det.

Här är då veckans motionsschema:

Måndag:    VILA
Tisdag:   25 min motionscykel hemma framför tv´n
Onsdag - Söndag:  CYKELTURER under veckan!

Hade tänkt köra igång nu redan ikväll med gymmet.
Passar bra då gubben jobbar kvällar.
Men i ärlighetens namn känner jag mig rejält mörbultad idag.
Hoppas på morgondagen istället.

Jag hade änglavakt igår som knappt fick en skråma. Trots att jag tog
emot mig med händerna på den hårda asfalten och gled framåt så har
jag inte ens skrapsår. Anders säger "Änglarna höll upp dig"...
Gulligt sagt. Jag är ju en klumpeduns och det känns idag att
det var tyngd i fallet. Kanske hullet som tog emot. MY AIRBAGS!


Idag har jag bland annat gjort en kycklingcurryröra och haft på grovt
bröd tillsammans med salladsblad, tomat, gurka och ärtskott.
Och skurit upp vattenmelonbitar att ha i pytsar så att det bara
är att ta fram och äta.

Den här veckan ska jag skriva in allt i Viktklubb-dagboken igen.
Slarvat med det på sistone.

Laddat upp med bär av alla de slag hemma. Yoghurt, müsli, linser
och lax i massor står på menyn denna vecka.


Sally spanar in fågeln som sitter på vår balkong...

Visst är hon vacker vår lilla prinsessa!
Hoppas att Ni fått en bra start på veckan!

Kram Sussie

3 kommentarer:

anna sa...

Hur kokar du ditt te på färsk ingefära? Lite nyfiken. Älskar ingefära :)

Önskar dig en fin vecka KRAM

anna sa...

Hur kokar du ditt te på färsk ingefära? Lite nyfiken. Älskar ingefära :)

Önskar dig en fin vecka KRAM

Lotusblommans vardag sa...

Lägger upp receptet här imorgon så att du kan testa. Ha det gott du med. :) Kram.