lördag 30 juni 2012

Goda pajen!


Det blir mycket vegetariskt hos oss nu ett tag
för dottern min är vegetarian.

Idag gjorde jag en lökpaj som jag ofta gjorde då hon var liten.
Fast då brukade jag komplettera den med typ  köttbullar eller stekt korv.


Först gör man pajskalet och förgräddar en stund.
Sen fyller man den med 5 stekta lökar och på med pajstanning gjord
på mjölk, ägg och ost. Krydda stanningen med de kryddor du vill ha.
Jag tog bara örtsalt och pepparmix denna gång.



Och sen voilá in i ugnen och du har en jättegod men billig paj!


 

Tyvärr är gummans aptit noll just nu. Vi var inne på sjukhuset med
henne idag och fick beskedet att hon har åkt på influensa.
Inget farligt med andra ord. Men inte speciellt kul.
Tydligen går det influensor nu och sommarinfluensorna känns
värst sa doktorn. Så nu kurerar hon sig här hos oss och vi
hoppas på snabbt tillfrisknande. Då har jag lovat att göra pajen
en gång till.  :)

Var nere på gymmet en sväng nu på kvällen och höjde faktiskt
hastigheten på gåbandet denna gång. Istället för att gå på 4,3 km/tim
som jag brukar gick jag på 4,6 km/tim hastighet.
Svetten lackade men det var så skönt efteråt.
Sååå glad att jag är igång igen.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sussie

15 kommentarer:

Hovika sa...

Tråkigt för dottern. Pajen ser jättegod ut. Bra jobbat med träningen.

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)
Hoppas att du provar på att göra pajen.

Helen Holmberg sa...

Vilken gullig dotter du verkar ha! Hoppas hon kryar på sig snabbt <3

Ser gott ut med paj men min mage har svårt för ost just nu så får nog skjutas på framtiden. Ja det är inte så kul att vara så himla känslig, annars kanske det skulle vara något att bli kock - kallskänk eller bagare ;-) Skoj är det åtminstone!!

Flitig du är med träningen, får nästan träningsvärk bara jag läser om det hihi
Kram & ha en fin dag!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helen! Ja, den är smaskig. :)

Synd att du inte tål all mat för du skulle verkligen passa att hålla på med mat! Eller att baka. Det märks att du tycker att det är kul.
Du kanske kan göra en receptsamling för folk som inte tål all mat...? :)

Kram och ha det bra denna söndag!

Ett steg i taget sa...

Oh det ser riktigt gott ut!! Önskar dig en trevlig helg också <3<3<3

Lotusblommans vardag sa...

Tack ska du ha! :)
Kram

Snöflingan sa...

Så god den ser ut
Hej föresten hittta hit via en annan blogg och såg så gott ut med lökpaj så det ska jag testa nästa gång vi ska ha paj.
Ha en brra söndag

Lotusblommans vardag sa...

Ja, testa den! :)
Ha en bra start på veckan!

ZtorZillen sa...

Oj, det där såg riktigt gott ut! Det måste jag faktiskt prova!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)
Kul att så många tycker att den ser god ut...

Ha en bra start på veckan. Kram

Joline sa...

Mmm, pajen ser jättegod ut! Jag borde göra paj oftare! Hoppas din dotter snart blir bättre, det kan inte vara roligt att ha influensen mitt i sommaren!

maska sa...

Herlig pai du har laget. Den ser så god ut.
God bedring til datteren. Ikke godt å få influensa nå på sommeren.
Flotte resultater på gåbandet.
Ha en fin kveld.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack!

Ja, det är maximal otur. Men inte mycket att göra åt. Hon mår lite bättre nu iallafall. :)

Ha en bra vecka! Kram

Fia sa...

Så gott det ser ut. Detta receptet skall testas i framtiden. Men tror att jag kommer ha lite fetaost i och lite annat smått och gått.

Lotusblommans vardag sa...

Det blir säkert gott! :)
Kram