måndag 25 juni 2012

Motionsschema vecka 26/2012! Och lite om kommande vecka...

Hoppas att Ni haft en trevlig midsommarhelg!
Veckans motionsschema för v. 26:

Måndag:    VILA
Tisdag:   VILA
Onsdag:   Gåbandet 30 min 4,3 km/tim
Cykel 15 min 5 km
Torsdag:   Gåbandet 30 min 4,3 km/tim
Fredag:   VILA
Lördag:   Gåbandet 30 min 4,6 km/tim  ökade hastigheten! :)
Söndag:   Gåbandet 30 min  halva tiden 4,3 km/ tim respektive 4,6 km


Jag har misslyckats under Midsommarhelgen med de nya
hälsosamma vanorna jag lyckades gå ner ytterligare 0,5 kg
med i veckan.  Jag gick upp mina 0,5 kg igen.

Alltså måste jag börja om på ny kula imorgon bitti och sköta
mig exemplariskt under hela veckan för att fortsätta
att hålla mig på rätt väg. Mina 0,5 kg ska jag gå ner snabbt igen.
Och förhoppningsvis lite till denna vecka.

Inget fusk. Inga ätardagar en dag i veckan första
månaderna. Det funkar inte för mig. Det stjälper mer än
det hjälper och kostar helt enkelt mer än det smakar.
I mitt fall är det helt enkelt inte värt det.

Jag mår bättre av hälsosam mat. På alla sätt.
Blir piggare och gladare. Huden känns finare.
Och jag minskar i vikt. Ja, lite iallafall.
För att kunna operera mitt bråck måste jag ner
i vikt. För att kunna bli friskare.


Nej, inga avbrott i början är bäst för mig inser jag.
Det är en skön känsla att äta rätt, motionera och
ta hand om sig själv. Och det tar tid att etablera nya
sunda vanor. Så varför förstöra det redan i början
med sk "ätardagar".  Nej, jag väntar med dom nu.
Och ärligt talat brukar det inte vara så gott som man
inbillar sig efter ett tag. Desto sundare man äter desto
mindre gott smakar allt socker och all feta mat med en
massa konstgjorda ämnen i.

Midsommarhelgen fick blir ett undantag.
Imorgon blir det tillbaka till Hälsans väg.


Nu i veckan kommer förmodligen min dotter hit för att
ha lite sommarsemester. Det ska bli riktigt kul att vara
tillsammans. Och måla ihop, bowla, spela minigolf...
Helst skulle vi vilja gå och simma ihop men simhallen
hinner nog inte öppna tills dess...


Vi får hoppas på riktigt fint väder. Trots prognoser som
säger raka motsatsen. Då kan vi gå ner till badet och
koppla av. Det behöver speciellt min dotter.

På Midsommarafton hade vi jättefint väder men sen har
det vänt. Idag har det varit gråa mörka moln största
delen av dagen och lite regnskurar. Och smärtorna
har kommit igen som ett brev på posten. Jag blir galen
av det känns det som ibland. Men jag kan inte göra
annat än att försöka bita ihop och koppla bort det
efter bästa förmåga. Men visst blir jag förtvivlad
över att sommarvädret är så här.
Den tid på året då man har chansen att få vara smärtfri
i den heta sommarvärmen...

Finns det fortfarande
hopp om att sommaren slår till med full kraft ?

Önskar alla en fin kommande vecka!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Dumma tossingar!! Det är så svårt plåstra om dom också ;-) Och inga skor vill passa.. Låter som det blir en mysig vecka med dottern!

Längtar också efter mer sol, vi har haft mest nederbörd sista dagarna efter min födelsedag :( Men midsommarafton klarna åtminstone upp på kvällen och man ska va glad för det lilla. Kram och krya på sig

anna sa...

Undra vd sommaren tog vägen? da känns det som höst :(
Japp nya tag igen. Barapå det. Mina pluskilon ska väck oc lite till ;)
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det verkar faktiskt som att det har blivit höst redan. Vilken blåst igår! Riktigt regn och ruskväder. :(

Jag vill ligga på playan och sola!

Kram och hopp om sooool!!!!