torsdag 21 juni 2012

Nu funkar det!

Nejdå, jag äter inte bara tonfiskmackor men den här nya varianten
är också god!
Tonfisk i tomatsås och grönsaker på kavring.

 
Det börjar hända saker med vikten. Jag går ner i vikt!
Jag försöker utesluta allt socker ur kosten.
Ok, det finns säkert lite dolt socker i brödet och en och
annan färdig produkt som yoghurtar med frukt i.
Men jag försöker att äta sådant så lite som möjligt.
Och vet Ni, det funkar ju!

Har gått ner 2,2 kilo på en vecka och i morse när
jag vägde mig har jag gått ner 0,5 kg sen igår.
Sammanlagt - 2,7 kg alltså.
Och minus 5 cm i midjan.

Jag gör som så att jag äter ungefär varannan timme.
Men inte så mycket. Bara så att jag inte går och är sugen
eller hungrig. Och så att kroppen ska ha något att jobba
med att förbränna. Plus att jag noga skriver in allt
i min dagbok på Aftonbladets Viktklubb så att jag har
koll på kalorierna.

Så jag fortsätter så här ett tag så får vi se.
Och fungerar det i längden ja då är det ju bara att köra på.

Hoppas att Ni har det lika soligt och varmt som jag.

Njut av dagen!

Kram Sussie

6 kommentarer:

Minviktresa sa...

Grattis till viktminskningen! alltid roligt när man får rätt på maten och vågen inte står still! Kram Lisbeth

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisbeth! :)

Sussie sa...

Grattis hoppas du tackar JA till mitt förslag som jag skickade till till din gtalk.
Å ett stort grattis till din viktnedgång...och att du har hittat din väg...till ett lättare liv.

Å tack för dina snälla kommentarer om mina foton. Du kan väl också visa upp dina foton på någon av alla siter jag visar upp mina bilder. Jag vet ju att du tar vackra foton.

Nu önskar jag dig och gubben din en riktigt trevlig midsommar.

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie! :)

Jag har funderat på att lägga in lite foton jag också och har tagit ett på temat Bländande (onsdagstemat). Ska lägga in den.

Jag äter så gott och så mycket nu att jag inte behöver känna att jag "bantar". Det känns bäst för mig som gillar att njuta av god mat. :)

Jag ska kolla vad du skrivit på Gtalk. Är inte inne så ofta på mina mail. Glömmer av det.

Ha en jättemysig Midsommarhelg du och Jocke också! Kram!

maska sa...

Hei. Gratulerer med resultatene.Blir så glad når jeg leser at det går nedover med vekten.
Og at du spiser bra. Maten skal man ikke slutte å spise selv om man vil ned i vekt.
Ha en flott helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit! :)
Ja, jag tror inte heller på att banta sig ner i vikt eller att behöva gå hungrig hela tiden för att vara smal. Kroppen behöver mat. Bra mat.
Ha en toppenfin helg du med. Kram