torsdag 5 juli 2012

Liten fika och promenad.


Egentligen hade vi tänkt att vi skulle spela mini-golf idag
men vädrets makter tornade upp sig med mörka moln just då
så det fick bli bara en liten fika med glass.

Nere vid hamnen har de ju ett litet fik och en fin upprustad
minigolfbana så det var där vi var. Jättemycket folk där igår och idag.
Semestertider och någorlunda fint väder verkar locka ut folk.


Sen var vi ute och fotade lite blommor. I vanlig ordning. ;)
Jag har ju mestadels min kamera med mig och kan bara inte låta
bli att fota hit och dit. Det blev lite sura miner till sist av dottern
när jag argumenterade med att hon ju så sällan är här så jag MÅSTE
ju få fotografera henne. Dom bilderna får jag inte lägga upp.
Men jag har dom iallafall och kan göra ett litet mini-album åt
henne senare. Men det vet hon inte om. Inte än ska jag väl säga...


På eftermiddagen sov vi middag allihop eftersom vi skulle
ha en filmkväll. Mikaela har med sig massor av filmer för
hon är en riktig filmnörd. Kärleksfullt sagt alltså.

Tyvärr sov jag i tre timmar. Två var max hade vi kommit
fram till men det tog gubben min lite mer än en timme att få
upp mig. Jag var stendöd kändes det som. Helt borta.
Jag hatar att bli så trött som jag blev idag.

Jag som skulle ha tränat före filmen också. Inte kul alls.
Så imorgon blir det definitivt träning innan film.
Hursomhelst så blev det filmen "Kocken" med bla Kjell Bergkvist
vi tittade på nu under kvällen. Bra med stundtals väldigt grym.

Hoppas att Ni har en fin sommar!
Kram Sussie!


5 kommentarer:

anna sa...

Tack
Ja det så kul/skönt ja kom in. och at provet gick bra :)
Och ja dett amed vtten, det bästa ju, fast jag så dålg på detta....skärpa mig lite :)

maska sa...

Hei.
Fint med slike turer i nærmiljøet. Kan ta bilder og spise is.
Her har det vært varmt og godt idag.
Håper det blir flere slike dager.
Ha det fint og kos dere med besøket.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna och Marit för att Ni kommer och hälsar på min blogg! :)
Njut av sommaren! Kram

Joline sa...

Fina bilder som alltid! Tänk om min mamma, eller någon annan hade velat ta kort på mig! Eller, ja inte nu när jag ser ut såhär men när jag var smalare så gillade jag att bli fotograferad!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Joline! :)
Jag förstår hur du menar. Inget kul att bli fotad nu när man är överviktig. Jag var nog också rena linslusen förr. Nu vägrar jag vara med på bild. :(
Ha en mysig fredag!