måndag 16 juli 2012

Motionsschema vecka 29 - 2012.


Motionsschema vecka 29:

Måndag:   GYM   gåbandet 30 min
+ cykel 11 min
Tisdag:  Vila
Onsdag:   Vila   Mycket promenerande på sjukhuset och i Huddinge!
Torsdag:   Vila   Behövs inget gåband på detta enormt stora sjukhus
och allt springande mellan alla avdelningar!  
Stackars mina fossingar och min rygg!
Fredag:   Vila
Lördag:   Vila  
Söndag:   GYM

Om ett par timmar ska jag gå ner på gymmet och
powerwalka lite.

Har precis vaknat efter att ha sovit
i några timmar sen jag kom hem från Falu lasarett.

Vi var och vinkade av min dotter som blev hämtad med
ambulansen i morse klockan 10. Vi hann vara med henne
i ett par timmar. I Stockholm mötte Matthias, hennes
bäste killkompis, upp och är med henne på sjukhuset.

Hennes tillstånd har gått upp och ner. Feber närmare
40 grader varvat med ingen feber. Fruktansvärd värk
i kroppen som hon får injektioner med Ketogan mot.
Ibland får hon i sig mat och mår bättre och sen blir
hon helt plötsligt sämre igen. Så håller det på.

Hon har fått ett skov av TTP. Den sjukdom hon lider av.
Thrombo Thrombocytopenic Purpura.
De ger henne massor av bredspektrumsantibiotika rakt in
i blodet och vi hoppas det ska hjälpa.

Och jag är sjukt orolig. Idag hittade de blåmärken igen.
Denna gång har hon dem i gommen. De brukar oftast
uppträda på benen och magen. Och idag hade hennes
trombocytvärden sjunkit igen efter att ha ökat igår.

Jag ber att hon ska bli bättre fort och att hon ska få
återkomma till lasarettet i Falun precis som hon vill.
Och vi hoppas att hon ska slippa byta allt blod igen
och genomgå jobbiga Plasmaferes-behandlingar.

Vill hon ha ner mig så ringer hon och jag får åka iväg.
Men som sagt nu ber vi att hon ska bli frisk denna gång också.

 Håll tummar och tänk goda tankar!
Jag älskar min dotter så mycket!

Ha en god kväll!
Kram Sussie

4 kommentarer:

anna sa...

När ens barn är sjuka och haront då ve man inte vad mn ska göra. man vill byta med dem :(
Hoppas verkligen hon blir kryare snart....
Många varma kramar

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna för din omtanke!
Kram

Caroline sa...

Wish I had a magic want and could take away the worry and the illness. Sending smiles and thinking good thoughts and wishing you all strength.

Lotusblommans vardag sa...

Thank you so much Caroline! Bless you! <3