söndag 5 augusti 2012

Dag på stranden.

Gott med en kopp te! Skon fick bli en perfekt mugghållare.
Som en motvikt till mitt förra inlägg här på bloggen måste jag får säga
att en sak har varit toppen med Stockholmsresan.

Vädret har varit så mycket bättre i Stockholm denna sommar
än det har varit i Smedjebacken.

Så jag har gjort vad jag har kunnat för att verkligen
känna solens varma strålar och den skönt fuktiga luften
 som fört tankarna till en tropisk sommar. Njuta av nuet de stunderna
med alla mina sinnen. Och ta tillvara varje uns av välbefinnande
mellan sjukdomsbesök och smärtor.

Det har varit mitt sätt att orka vara ett stöd för min dotter.

Skönt att sitta i solen och värmen och lösa korsord.
Vi har även tagit oss lite egentid och försökt att bara koppla av från allt.
Lata oss och njuta av det fina vädret var tanken.

Vi låg på stranden nere vid Vårby-badet en dag och det gjorde gott
för mina leder och fick oss att känna oss mycket bättre till mods den dagen.
Åh, vad jag önskar att jag fått flera sådana dagar!

Gubben tyckte det var skönt att få njuta av några riktiga semesterdagar och ledighet.

Ha en mysig söndagskväll!

Kram Sussie

11 kommentarer:

Sussie sa...

Låter skönt...det är sånt som behövs. Ser att ni har varit i mina gamla hemtrakter. Bodde nämligen i Vårby gård i några år. ;-)

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, man måste få hämta andan lite grann... Under vilka år bodde du i Vårby gård?

Ha det bra! Kram.

Pernilla Be sa...

Så skönt att du haft det lite bra också mitt i allt elände. Efter regn kommer alltid solsken, både utomhus och inombords!

styrkekram, pernilla be

Sussie sa...

Ja du det var en riktigt bra fråga...tror det var 1979-1984. Men är inte riktigt 100 på det.
Här regnar det om bara sjutton...hoppas det blir bättre med både dig och din dotter snart.

Kram
Sussie B.

Gitsan sa...

Ja, vi har faktiskt haft riktigt bra väder i Stockholmstrakten, jämfört med många andra delar av landet.
Skönt att ni kunde koppla av vid vattnet ett tag :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack för goa kommentarer! :)

Ni skulle sett vilket väder det var när vi kom hem till Smedjebacken igen. Regnet stod som spön i backen!
Men men... det är ju mysigt att vara inne när regnet vräker ner utanför.
Ha det gott! Kramar

Helen Holmberg sa...

Hoppas allt känns bättre snart, vet inte vad jag ska skriva. Blir så ledsen närjag läser allt elände som ni tvingas genomgå :-( Stor styrkekram!

Lotusblommans vardag sa...

Åh, du behöver inte skriva något speciellt alls. :) Jag är bara glad att du tittar in igen.

Hoppas att du har det bra och jättekram tillbaka!

maska sa...

Hei.
Innom og hilser på.
Det er alt onsdag og snart helg igjen. Hvor blir dagene av.
Klem.

anna sa...

Usch vad jobbigt för er och dottern. :( Men skönt ni fick lite egentid och njuta och släppa lite
KRAM

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit och Anna!
Det gjorde gott att få sitta på stranden en dag. :)

Ha en riktigt bra fredag båda två!
Kramar!