fredag 10 augusti 2012

Geting i närbild!

Den här bilden tog jag idag när vi var i Ludvika.
En geting satte sig på Anders hand och jag passade på att ta lite foton.

Kolla noga på vad den gör:

Ser Ni droppen som kommer ut här nedan?


Vad gjorde den egentligen? Någon som vet?
Titta i Anders hand så ser Ni att droppen ramlade ner.
 Om Ni vet får Ni gärna berätta för jag vet inte...


Vi är tillbaka i Smedjebacken nu och tar en paus från allt vad Stockholm
heter ett tag. Och jag ska ta en dag nu i veckan då jag kan titta runt lite
på mina goa besökares bloggar.

Jag uppskattar verkligen alla kommentarer och stödkramar
otroligt mycket och är så glad att Ni tittar in på min blogg!

Klockan är tre på natten och jag har haft så ont under kvällen att jag just
fått en timmes behandling av gubben min.

Han har tryckt den heta vetekudden mot rumpan min och höfterna,
benen och fötterna. Och det var så skönt mot min smärta.
Sen så gjorde han akupressur på mig i cirka 30 minuter.
Tryckte med tummen på mina ömma punkter och fick
på så sätt igång kroppens eget smärtstillande. Endorfin tror jag.
Men fasiken vad det gjorde ont!

Lite lindrar det ändå och hjälper mig att fokusera smärtan till bara en
liten punkt i taget. Jag tar redan maxdos av morfin varje dag men det hjälper
inte längre. Så nu måste jag fixa en remiss till en riktig Reumatolog
som kan ge mig någon annan medicin. Förhoppningsvis.

Nu ska jag iallafall ta och sova. A snarkar redan så det
skakar... Suck. Men det är sånt man får på köpet. ;)
Nattinatti!

Kram Sussie

7 kommentarer:

Gitsan sa...

Vilka häftiga bilder! Jag gillar också att iaktta insekter :) Kanske såg du dessa bilder? http://lagom.bloggo.nu/Alla-dessa-smakryp/

När det gäller denna geting skulle jag helt enkelt tro att den "gjorde ifrån sig".

Lotusblommans vardag sa...

Tack Gitsan!
Jag ska ta en koll på länken.

Ha en trevlig helg!

anna sa...

Ja undra vad getingen gjorde??
oh jobbigt md värk. :(

Lotusblommans vardag sa...

Gitsan tror att den uträttade sina behov så jag tror på det jag med. ;)

Hoppas att du får en jättebra dag idag! Kramen

Lisa sa...

Vet du..jag undrar om det var en geting. Ser ut som "en fluga med pyjamas" som jag sa när jag var liten. *s* En stekel av något slag. Och den gjorde nog bara sina behov där. Sådär ser det ut när bin också gör....öh...nr 2? *s*

Hoppas du mår lite bättre idag!
Kram å pepp!

Lisa sa...

Ok jag googlade "stekel" och både bin och getingar hör visst till denna "djurart"...*haha*. Men jag tror det var en fluga av nåt slag.
Kram å Pepp igen

Lotusblommans vardag sa...

En fluga i randig fängelsepyjamas... Intressant! :D

Tack för infon och ha en fortsatt mysig kväll. Kram!