måndag 13 augusti 2012

Fixat lite med mina krukväxter idag.

Så här såg det lilla flygfät ut i närbild framifrån. Ganska coolt kort tycker jag.

Vi skulle pausa från Stockholm ett tag...
Gubben har ju börjat jobba igen.
Men så blir det tyvärr inte nu. Det blir några extra semesterdagar.

Saker har hänt under dagen på KS som gör att vi blivit tvungna att boka
in oss AKUT på hotellet mitt emot Huddinge sjukhus igen.
Mikaela har flyttats till MAVA - en akutvårdsavdelning, men vi hoppas att hon
snart ska vara tillbaka på Reumatologen igen.

Så onsdag morgon åker vi ner och kommer hem på torsdagen igen.
Allt jag vill är att dottern min ska bli frisk och jag hoppas att hon ska
bli glad för ett litet besök.

Igår tog jag iallafall itu med blommorna här hemma.
Det behövdes verkligen. Jag rensade, duschade krukväxterna och gjorde
 rent i krukorna och på fönsterbrädan. Så skönt att ha det gjort.

Ingenting blev ju riktigt som jag hoppats på denna sommar
men imorgon ska jag se till att byta sängkläder, dammsuga och fixa lite
så att det ska vara skönare att komma hem än det var sist
då huset var mer eller mindre upp och ner. Det såg mycket värre ut
än Ni kan ana... Som det blir när
man inte orkar göra något överhuvudtaget... 

Min instinkt sist jag kom hem var att fly. Snabbt.
Dra härifrån. Och så ska man inte behöva känna när man kommer
hem till sitt eget hem.

Samtidigt så inser man ju att det inte löser något att försöka
låtsas som ingenting. Det enda som hjälper är när man tar itu
med situationen. Och det tänker jag göra nu.

Så trots att det gör ont så in i norden ska jag till att börja
komma igång med att städa lite imorgon.
Måste få ordning på mitt hem igen.
En liten sak i taget.

Nattinatti! Nu ska jag hoppa i säng.
Kram Sussie

9 kommentarer:

Sussie sa...

Hejsan...jobbigt att hon inte blir bra snabbare. Du måste hälsa till henne från din gamla skolkompis när ni åker dit nästa gång. Hoppas nu att du orkar med att städa och göra fint där hemma...det skulle även jag behöva göra. :-)

Kram
Sussie B.

Pernilla Be sa...

Usch och fy att hon har blivit sämre :( Hoppas hon blir bättre snabbt igen.

styrkekram, pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Jag har vilat hela dagen idag. Men ska ta och dammsuga om en stund för jag tog precis lite extra smärtstillande. Tänk om man hade en städhjälp som kom och hjälpte en gång i veckan? Det vore väl ngt?

Vi åker imorgon bitti. Mikaela är jättesjuk. Jag ska hälsa henne från dig. :)

Ha en jättebra vecka, du och kameran! ;)
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Pernilla Be! :)

Gitsan sa...

Vad tråkigt att din dotter blivit sämre.
Vilka underbart vackra foton du tar!

maska sa...

Innom for å si hei.
Håper ting ordner seg raskt med din datter. Hun var nok glad for å få besøk.
Husvask ja - skulle hatt en liten hvit tornado som tok seg av den biten. Det går i rykk og napp.
Vil jo heller være ute i solen.
Ha en god helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack för snälla kommentarer! :)

Ja, jag hoppas att hon ska bli frisk och kry och leva ett gott liv så småningom. Men situationen just nu är väldigt komplicerad.

Marit, ja här går städningen också i så kallade ryck. ;) Man får väl ta lite då och då...

Tacj Gitsan för din kommentar om mina foton! Du anar inte hur glad jag blir. :D

Ha det jättebra båda två. Kram!

Ett steg i taget sa...

Hej vännen och tack för dina fina kommentarer nu är jag tillbaka igen efter en ganska så lång paus, hur är det med dig?

Hoppas allt är bra och att du har en skön dag, hoppas hon mår bätter snart! Massa kramar <3

Lotusblommans vardag sa...

Hoppas att du haft en riktigt härlig sommar och att din vecka blir precis som du vill att den ska bli. :)

Kommer med ett litet inlägg snart igen.
Kram!