måndag 31 december 2012

GOTT NYTT HÄLSO-ÅR!


Nu är det dags för ett nytt år igen.

Ett år i Hälsans tecken är vad jag önskar mig.
Åter igen.

Kan 2013 bli det år då jag äntligen börjar komma tillbaka?
Jag hoppas det.


Året som varit har tagit hårt på mig.
Nu försöker jag mobilisera krafter för en NYSTART.

Kraft att skapa fasta rutiner kring sömn, måltider, träning
och allt som jag borde orka med här hemma.


Julen tillbringade vi hos min svärmor och tog det lugnt.

Kalle Anka på TV var ett måste såklart.
Och den traditionella julmaten på bordet.
Plus Karl-Bertil Jonsson och hans utdelande av paket bland
alla fattiga. Lite utdelning av julklappar också.
Ja, helt enkelt en helt "vanlig" Julafton.


Återkommer imorgon med nytt träningsschema.

Ska börja med min redovisning av veckans motion igen.
Tycker det fungerade bra. Att se svart på vitt hur mycket, eller lite,
jag rört på mig under veckan.

Så steg 1 är att börja motionera igen!
Svårt för att det gör så ont men absolut nödvändigt för min hälsa.

Att simhallen varit stängd nästan hela året har varit förödande
för mig. Man har förstått att jag har Diabetes och att jag troligen
haft det i många år men lyckats hålla det i någorlunda schack just för att jag
ändå rört på mig en hel del. Men det skriver jag lite mer om senare.

Här sitter Anders och väntar på att Kalle Ankas Julafton
ska börja medans svärmor förbereder maten i köket...
Mer än såhär får Ni inte se av mig.
Här sitter jag iallafall bänkad framför TV och gran med mina nya
fina tofflor som gubben gav mig i julklapp.
Kommer att försöka hoppa runt på Era bloggar också
de närmaste dagarna. Jag hade ju en trogen liten skara
läsare tidigare och hoppas att jag får ha Er kvar.

GOTT NYTT ÅR!

Kram Sussie


3 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Åh vad härligt med julbilder :)

Önskar dig ett gott nytt hälsosammare år! Nu får det vara nog på allt elände <3 Kram och god fortsättning!

Pernilla Be sa...

Härligt att du är på G igen :) Diabetes och fibromyalgi (eller vilken typ av värk du än har) blir bara bättre av träning. Anpassad träning! Kontakta en sjukgymnast är mitt råd. Och kämpa på!

kram, pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helen och Pernilla! :)
Kram och god fortsättning på Er också!