onsdag 2 januari 2013

Så här mycket snö har vi tyvärr inte alls nu. Nästan allt har smält bort.
Nu är det slask och blask som gäller. Men iallafall en klarblå himmel idag! :)

Veckans motion:

Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:   Storstädning 2-3 tim
( dammsuga, skura, moppa... Verkligen motion det med... )
Fredag:  Promenad 30 min
Lördag:  
Söndag:   Motionscykel 30 min

Fyller som vanligt i efter att jag tränat på gymmet, promenerat
eller motionerat på annat vis. Tänkte försöka komma igång med
små micropass hemma också. Typ 10 min på crosstrainern
innan duschen eller cykla på motionscykeln medan jag tittar  på TV.
Minst 30 min motion 5 dagar i veckan är vad som gäller.

Idag är det början på mitt Hälso-år. Startvikten är 112,9 kg.
Ett halvt kilo mindre än för bara några dagar sen.

Och nu är det fasta tider för all mat som gäller. Det krävs för
att få balans på mitt blodsocker. Och att jag äter 6 ggr per dag.
Stor frukost, lunch och middag enligt tallriksmodellen och tre
små mellanmål.

Vet någon var man kan få tag i en måltidsklocka?


Det var allt för nu. Ska försöka skriva lite varje dag om hur det går.
Och ska nog anmäla mig till RIVSTART 2013 hos Cornelia.
Vägning den 9 januari för att redovisa Rivstarts-resultat.


Ha en toppenfin dag!

Kram Sussie

9 kommentarer:

Sofie sa...

När jag kom hem fràn Turkiiet fick jag upp ögonen för nätshopping. Har inte stött pà ett enda problem. Snabbt och bekvämt. Allt jag beställt sitter perfekt :)
Önskar dig ett underbart 2013 med mycket kärlek, glädje och god hälsa

MVH Sofie
vikingkiz.blogg.se

Lotusblommans vardag sa...

Tack och detsamma till dig förstås. :)

Ja, jag har också haft tur även om jag hört att många klagar. Alltid helnöjd. Så kan man ju tänka efter både en och två ggr innan man verkligen vet säkert vad man faktiskt vill ha. Bra tycker jag. :)

Ha en fin dag!
Sussie

Suzan sa...

Jag vet inte vart man hittar en måltidsklocka men en påminnelseklocka till salu, diskret och liten, fästs på tex byxlinningen. Piper var tredje timme för att påminna om tex mat, dryck, etc. Maila om dur intresserad så kan jag fota o ta fram mer info :)

Joline sa...

Va härligt det är att kika runt hos alla bloggare som är så peppade inför det nya året! Jag blir allt lite inspirerad!

Lotusblommans vardag sa...

Suzan, skicka gärna info och vad du vill ha för den.

God fortsättning på nya året till dig och Joline!

Pernilla Be sa...

Härligt att du är på G igen :)

kram, pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)
Ha en härlig söndag.
Kram Sussie.

emma-isabella sa...

Kram och lycka till med vikten. Hittade dig via rivsratslistan!
KRAM PEPP

Lotusblommans vardag sa...

Tack kära du. :)
Kram och pepp!