söndag 27 januari 2013

Tidig morgon...


I morse var jag uppe riktigt tidigt. Klev upp vid halv fem 
och gav katten mat, fixade hennes låda och kände att jag var
rätt pigg för en gångs skull.

Så jag bestämde mig för att ta ett tidigt träningspass när jag
ändå var på gång. Tänkte att det var bäst att få det gjort
för på eftermiddagen skulle jag kanske vara så trött att jag
inte orkade och då skulle det helt enkelt inte bli av.

Gick ner klockan 6 och tränade i 33 minuter
genom att gå på gåbandet. Började på min vanliga 
hastighet 4,6 km/tim men kände direkt att jag skulle få
väldigt ont av det så jag sänkte hastigheten först till
3,8 km/tim och sen till endast 3,0 km/tim. För det kändes
smärtfritt och bra.

Tänkte att hellre träna lite lätt men regelbundet än att träna
så att smärtan blir för jobbig och sedan lägga av.
Huvudsaken är väl att det blir av och att jag tar det i en
takt som passar mig. Eller hur?

Det blev ju ändå en "promenad" utan stopp i en
halvtimme. :)


Apropå promenad så tog jag dom här bilderna en snöig
och kall kväll när vi promenerade längs ån.
Kolbäcksån alltså. För dom som inte vet så flyter den genom
Smedjebacken.

Nu ska jag sätta på en Linssoppa på spisen. 
Anna Skippers variant med ingefära. God!

Annars har jag inga andra planer idag. Det blir väl
sova ett par timmar, för antagligen slår tröttheten till senare,
 och sen tänkte jag eventuellt försöka utföra något pyssel. 
Har inte gjort något på den fronten sedan
julkorten före jul. Och nu tänkte jag få iväg ett par
"Alla Hjärtans dag kort". Ett till Australien bland annat.
Så det måste jag ju få gjort nu om det ska hinna fram
i tid till Valentine´s Day.

Ha en härlig söndag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

conny sa...

Det känns skönt att ljuset är på väg tillbaks. En bidragande orsak till trötthet och hängighet är frånvaron av ljus. Nu börjar livsandarna göra sig påminda igen.

Lotusblommans vardag sa...

Jo, det är nog sant. Framåt vårkanten brukar man ju bli helt euforisk!

Ha en mysig söndag.