onsdag 23 januari 2013

Träningsschemat för veckan!


Haft lite datastrul men här kommer iallafall 
veckans träningsschema.


Måndag:   15 min powerwalking 4,6 km/tim 
+ motionscykel 30 min ( 8,8 km hann jag cykla! )

Tisdag:   40 min powerwalking 
( 10 min 4,6 km/tim, 23 min 3,8 km/tim, 7 min 3,0 km/tim )  
+ Motionscykeln 22 min

Onsdag:   10 min powerwalking +
30 min motionscykel ( cyklade 8,4 km! )

Torsdag:   Vilodag 
Fredag:   Vilodag
Lördag:    Vilodag

Söndag:   33 min powerwalking    3,0 km/tim

Igår körde jag med lite lägre intensitet på gymmet
men lite längre tid istället. 

Varierar mellan powerwalking och cykel just nu
för att vänja kroppen och inte få allt för ont.
Tyvärr får jag ont i häcken och svanskotan av cyklandet
men en halvtimme klarar jag om jag biter ihop sista
tio minutrarna. Tycker nämligen det är så mysigt att
vara nere på gymmet.  Och så skön känsla efteråt! 
När man tränat klart för dagen. 

Ibland skulle jag vilja gå ner en gång till samma dag
men det tror jag inte kroppen skulle klara.

Måste sova efter all aktivitet fortfarande. Trist!
Men gör jag det slipper jag iallafall sova hela dagar för
att ta igen mig...  Dj---a utmattningssyndrom!

Och vikten blir jag inte klok på!
Har gått upp till 112,8 kg igen!  Inte kul alls.
Så denna vecka rapporterar jag inte min vikt till
Rivstart utan hoppas på bra resultat till nästa vecka.
Fattar faktiskt inte varför jag går upp varje gång jag
börjar träna.  Så här är det jämt!

Tänker inte sluta utan hoppas att det helt enkelt stabiliserar
sig efter ett tag och att jag börjar gå nedåt igen.

Ha en toppen dag!
( Här skiner solen från en klarblå himmel och det 
är KALLT och snö... )

Kram Sussie

6 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Gu´ vad duktig du är !! Jag skulle önska att jag hade inspiration till gym , men nej. Har provat. Jag nöjer mig med mina promenader och cykling längre fram.Kanske blir det simning igen , men vi tycker att vår simhall är lite....."sunkig". Skulle behöva fräschas upp, moderniseras.
Disktrasan var det.....jo de funkar jättebra . Bäst rent bomullsgarn eller bomull/lin. Jag kör med dem i diskmaskinen eller förstås tvättmaskinen då och då.
Kram Eva

Lotusblommans vardag sa...

Tack Eva! :)

Fast så duktig tycker jag inte att jag är. Vår simhall har renoverats nu i typ 9 mån så jag längtar ihjäl mig efter att den ska öppna igen.

Tack för infon om disktrasan. :)

Kram och ha en mysig helg!

maska sa...

Hei.
Du er så flink med treningen. Godt du også har vilodager.
Her går det i strikking. Og har 11 atc kort som skal bli ferdig. Skal bytte på et forum.
Ha en fortsatt god helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Hej Marit!

Vad roligt att du har hunnit med både stickning och kortmakeri. Jag har inte pysslat alls fast jag tänker varje dag att jag skulle vilja. Vill gärna byta med dig igen. Vad sägs om lite kort till varandra till Alla Hjärtans dag? :)

Jag önskar att jag var mycket duktigare med träningen men jag gör så gott jag kan. Idag blir det gymmet en liten stund igen.

Ha en jättemysig helg!
Kram.

Joline sa...

Det är verkligen jobbigt när saker och ting gör ont! Jag har varit rädd för att anstränga mig men nu märker jag att jag blir starkare och att min kropp klarar mer och det är underbart!!

Lotusblommans vardag sa...

Det låter jättehärligt att kunna komma igen på det sättet! :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Pepp!