lördag 19 januari 2013

Lördagsmorgontränat!


Sitter här i soffan med nyfiken liten Sally
och har just kommit hem från morgonens
träning nere på gymmet.
Känns jätteskönt så här efteråt. Alltid!

Det blev 17 minuters powerwalking på 4,3 km/tim.
Lite långsammare än vanligt och inte alls så hög puls.
Bara runt 115. Men märkte att träningen gör så mycket 
ondare på morgonen än mitt på dagen eller kvällen.
Det var en plåga. Och då är det inte lika kul.

Så jag satte mig på motionscykeln och cyklade 6 km
istället på 25 minuter. Läste i TARA samtidigt så tiden
flög iväg och det kändes lätt och bra. 
Hade kunnat fortsätta om jag inte fått så bedrövligt ont
i häcken rent ut sagt.



Vi var några tjejer på gymmet fast det var tidig lördag.
När jag stack satt en tjej och rodde och det fick mig sugen att
börja träna på roddmaskinen igen.

När jag jobbade på SKTF i Stockholm så hade vi gym och jag
bokade ofta in mig på morgnarna mellan 7 och 8. Då rodde jag
nästan varje dag. Kul träning tyckte jag.

Så snart kör jag igång med maskinerna igen.


Vi har sett till att rensa granatäpplen så nu har vi en hel
skål med granatäppelkärnor i kylen.
Gott och nyttigt att ha på sallader, i shakes och på 
morgonens yoghurt med fruktsallad.

Nu dags för frukost!
Yoghurt med fruktsallad och granatäpple, plus en knäcke
med ett kokt ägg.



Ha en härlig lördag!

Kram Sussie

4 kommentarer:

Caroline sa...

Sweet kitty! Sounds like you have started the new year healthy :) Workout can be fun and the reward is a lovely breakfast.

Wish I had the motivation, could do with workouts myself :)

Hope you and yours are all well.

Lotusblommans vardag sa...

Thank you for your visit on my page!
I hope your weekend will be great!
:)

Joline sa...

Åhhh, vilken goding!!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, hon är en riktig sötis! :)