torsdag 14 mars 2013

Brrr... Nu är det kallt igen!


Vilket vackert väder det är idag.
Ja, när man tittar ut genom fönstret är det ju klarblå
himmel och solsken ute. 
Man får vårkänslor.
Och sol i sinnet.

Men inte om man tittar på termometern.
 -18 grader! 
Kallt som i Sibirien ju. Kallare faktiskt.
Kollade på Klart.se och såg att i Novosibirsk har
de faktiskt varmare väder just nu.

Hursomhelst har jag haft en hemsk natt igen med 
smärtor som jag knappt kan hantera. Inget hjälper
ju mer än ett par timmar. Tradolan, Voltaren gel
och Diklofenak tabletter lindrar lite bara.
Och vetekudden då som också fick vara med i morse.

Nu är jag på väg till Vårdcentralen.
En taxi hämtar mig om fem minuter. Hoppas att
den kan köra mig hem igen efter en halvtimme bara.
Vi glömde förboka det igår och här på landet kan
det vara svårt att få taxi för vi har bara några
stycken bilar till förfogande.

Hoppas att doktorn ska kunna ge mig som kan lindra
det onda lite ytterligare.

Det kan inte vara meningen att jag ska vakna klockan
01.00 och sen igen klockan 03.30 och ha så ont
att jag nästan spyr och inte kan ligga i sängen pga
trycket mot höfter, rumpa och ben.
Dj---a  Fibromyalgi!

Ingen kul läsning men jag gör vad jag kan faktiskt
för att hålla humöret uppe.

Tränade igår. Simmade i tisdags. Idag ska jag
försöka få några kort gjorda. Har inte gjort några
på ett bra tag. Får välja en syssla om dagen typ.

Ha en riktigt bra dag 
och hoppas att solen skiner 
på Er också!

Kram Sussie

Inga kommentarer: