måndag 11 mars 2013

Veckans träningsschema och minus 4,9 kg !!!


Förra veckan hade jag 5 träningstillfällen.
Två dagar vila. Det känns otroligt bra.

Så här kommer nu denna veckas träningsschema:

Måndag:   30 min motionscykel  9,32 km
+ 60 min powerwalking   4,0 km/ tim

Tisdag:   30 min simning 600 meter

Onsdag:   30 min motionscykel   9,23 km
+   walking 20 min  3,8 km/tim

Torsdag:   45 min motionscykel  12 km
+  walking 20 min  4,1 km/tim

Fredag:   30 min simning  625 meter

Lördag:   35 minuter motionscykel 10 km
+ easyliner träning
+ walking 45 min  3,5 km/tim

Söndag:   Simning 30 minuter

Denna vecka är det meningen att jag ska komma igång
även med simmandet. Det ska bli skönt det också.
Har ju längtat så länge efter det.

Minus är att omklädningsrummen fortfarande håller
på att renoveras. Man får byta om i idrottshallens 
omklädningsrum och där finns ingen bastu.

Men det ska tydligen vara färdigrenoverat till maj.
Så jag hoppas såklart att det inte ska dra ut på tiden.
Vore skönt om det var klart till sommaren.

Den här duschtvålen doftar så himla gott!
Sandelträ och ingefära.

När det gäller vikten var det ju katastrofalt resultat
efter att jag ramlat och kommit av mig i träningen 
och viktminskningen.

Och nu kan jag ju avslöja att jag gick upp till
hela 115,9  kg!   :o

Men de goda nyheterna är att jag gått ner 4,9 kg  !!!
den här veckan som gått.

Alltså är jag nere nu på 111 kg.

Det känns härligt att det gick så smidigt och att 
jag slapp vara kvar på den höga vikten.

Nu dags att sova middag.

Ha det gott!

Kram Sussie

6 kommentarer:

Livsvågen sa...

Ett stort grattis! Bra kämpat du är jätteduktig :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)

Anonym sa...

Hej! Råkade hamna här av en slump då jag sökte material. Håller på och skapar motivation till jo du kan och att gå ner i vikt. Jag som du verkar det som har vägt lika mycket men det jag använder mig av verkar mycket lättare har själv nu tappat 10 kg och får äta mig mätt och motion gillar jag inget vidare, fast det är ju bra när man väl gått ner. Du hittar konceptet jag använder på nätet. Skaldeman GI Noll. Det fungerar och ingen annan behöver tjäna pengar på oss tjockisar eller att se oss svettiga kämpa med kilona men framförallt skall man tro på det man håller på med och det kanske går bra för dig också med din metod men jag personligen tyckte det verkade jobbigt. Hur du gör är upp till dig så lycka till. Mitt mål är nu att nå till 90 kg men jag har bara hållit på i 2 månader vägde samma som du när jag startade. :-) Vh Pia

Lotusblommans vardag sa...

Hej Pia!
Tack för ditt tips. Ska kolla in ditt koncept.
Fast jag gillar ju att motionera och röra på mig. Men självklart blir det mycket roligare när man väl börjat gå ner.

Ha det gott!
Sussie

Anonym sa...

Hej!
Satt och sökte på nätet om en kropp som vägrar gå ner i vikt om nån hittat nåt revolutionerande.
Jag känner sååå igen mig i vad du skriver!
Går igenom samma sak! Har fått sköldkörteln testad men ligger precis på nedre gränsen, så det är ju inga fel på mig. Doktorerna tror att jag äter för mycket också, att jag smyger med maten. Kanske provsmakar för mycket när jag lagar mat? Nu har jag "bantat" mig upp i vikt! Är riktigt deprimerad..har också värk i hela kroppen så man hinner precis komma igång med nån träningsform så säger kroppen ifrån. Förut funkade viktväktarna super för mig, men även det har slutat fungera..
Ville nog med det här säga att du är inte ensam!! Det finns fler som kämpar i motvind!
Kram och lycka till!!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du för din kommentar och din omtanke!

Ja du, det är hemskt att bli misstrodd. Jag provsmakar aldrig ens maten men jag förstår hur du menar. Jag fick frågan en gång på jobbet om jag sitter och äter på nätterna eftersom jag äter så lite på dagarna. Men nej, det gjorde jag ju inte. Jag tror att stressen är en mycket större bov i dramat än läkarna vet. Kortisolet gör att man ökar kraftigt i vikt. Nya rön visar ju dessutom att man kan få diabetes av stress.

Och det tråkiga är att man själv kan bli smått hatisk gentemot människor man vet är i full gång men ändå får sjukpension. När man själv slitit som ett djur.

Kram och ha det jättebra nu när det är en stor sol över Sverige. :)