lördag 16 mars 2013

Dagens träning avklarad!


Jaha då har man klarat av dagens träning.
Dag 6 denna vecka som jag antingen tränat på
gymmet eller simmat.

Idag var jag 2 timmar nere på gymmet. Så skönt det var!

Först cyklade jag på motionscykeln tills jag cyklat i 10 km.
Det tog 35 minuter.

Efter det drog jag igång lite smått med easy liner maskinerna.
Hur mycket jag tränade har jag ingen koll på.
Körde magmaskinen flera ggr nu när jag fått klartecken
av läkaren att jag inte behöver vara rädd för situps och
liknande trots det stora bråcket.
Och lite armar tränade jag också. 

Fick ont såklart men har ju Voltaren att ta till.
Och A kom ned med en Diklofenak 50 mg till mig.

Var försiktig med benövningar av förklarliga skäl plus
att jag ju faktiskt både går och cyklar.

Jag avslutade med 45 minuters walking, vill inte kalla
det powerwalking eftersom jag inte går så snabbt. 

Men fördelen med att gå på bandet är ju att man inte
stannar och tittar på något hus eller nåt utan bara går
hela tiden. 
Det blir ju motion det med. Uthållighet också.

Och sist men inte minst ökade jag mitt välbefinnade
genom att gosa en stund med de två gulliga
sköldpaddorna de har nere på gymmet.
Sååå söta. Och kontaktsökande.

Nu ska jag äta tonfisk, kokt ägg och sallad.
Ikväll blir det bulgursallad, falafel och kall creme fraiche
med örter och så lite ajvar relish.
MUMS!

Ha en riktigt skön söndag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

maska sa...

Hei.
Du er så flink til å trimme.
Er enig med deg at det er så mye å se på når man er ute og går.
Kveldsmaten din høres god ut.
Her har det kommet litt snø. Ønsker mest vår nå.Og mildere dager.
Ha en fortsatt god helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)
Ja, maten var smaskig. Åt alldeles nyss. Har tittat lite på Veganmisjonen också som du tipsade om. Mycket god mat där! :)

Här har vi strålande sol och blå himmel nu men det är tydligen snö på gång häråt också. Kallt är det fortfarande.

Ja, nu längtar man verkligen efter våren. Sol, värme och vackert grönt...

Hoppas att du har en riktigt fin helg! Kram Sussie