måndag 18 mars 2013

Träningsschemat för denna vecka.


Dags igen för veckans träningsschema:

Måndag:   VILA

Tisdag:  50 min   simning   
( glömde räkna längder... )

Onsdag:   40 min motionscykel   12,11 km
+  walking  36 minuter  3,5 km/tim

Torsdag:   VILA
Fredag:   VILA
Lördag:  32 min motionscykel  10 km
+ 30 min walking 4,0 km/tim
+ 30 min walking 3,5 km/tim

söndag:   VILA


Förra veckan hade jag hela sju träningstillfällen. 
Hela veckan med andra ord!

Känner visserligen av det i speciellt höger höft
och hoppas att benet inte ska låsa sig igen.
Jag mår så mycket bättre av att få motionera.

Igår åkte jag iväg till simhallen. Men efter en 
halvtimme skulle Ludvika simsällskap träna så
då fick jag kliva upp eftersom de tog bort motionsbanan.
Vilket visade sig vara ett misstag sa de när jag 
klätt på mig och gått ut, men strunt samma jag 
fick ju simma iallafall.

Nya bassängen har blivit en succé! Den har dragit
dit mycket mer folk och det känns kul.

Sen var jag ute och gick en sväng ute på stan.
Otroligt lugnt. 
Inte mycket folk ens på "stora gågatan".
Kanske 2-3 personer...

Satte mig ett tag på Subway och åt en halv
tonfiskmacka och bara slappade.
Och tänkte på vilken skillnad det är jämfört
med Stockholm...

Hade nämligen en och en halvtimme att slå
ihjäl innan bussen skulle åka hemåt igen.

Gick och la mig 20.00 igår kväll och klev upp runt
sju i morse så idag känner jag mig pigg och utvilad.
Varit ute nu på morgonkvisten och handlat.

Och idag måste jag sätta mig och göra två påskkort.
Har lovat att skicka det till USA.

Borde ta ett varv med dammsugaren också.
Har inte gjort något annat än tränat förra veckan
så fokus har legat helt på det.

Solen skiner från en blå himmel idag och kan man
bli annat än glad över att våren är på gång?

( Skulle bli snö igen sa de på nyheterna men det 
låtsas vi inte om tycker jag. )


Ha en toppenfin dag!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Saknar dig på bloggen Hoppas allt är bra/Susanne

Unknown sa...

Wow 7 träningstillfällen på en vecka, så himla duktig du är!!

Och du, ingen har dött av några dammråttor i hörnen (förutom dammallergiker). :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack Susanne och Helen för att Ni tittat in och kommenterat! :)

Ha en jättebra start på veckan!

Sussie