måndag 6 maj 2013

Jobbigt med diabetes! Plus veckans träningsschema.

Mätte just blodsockret och det är uppe i 15 nu igen.

Misstänkte att något var fel eftersom jag känner mig
så darrig inuti. Precis som att jag skakar inombords 
liksom. Det har varit så sen i natt.
Svårt att förklara.

Och jag blev så himla ledsen helt plötsligt.

Suttit här och storgråtit och hyperventilerat.

Klarar inte av att bli ledsen längre för jag 
bryter ihop totalt varje gång och det känns att
det tär enormt mycket på kroppen när jag 
blir så här. Skakar och får ingen luft.

Blir inte bara lite ledsen längre
utan allt som hänt kommer upp varje gång.

Tunnan har helt enkelt svämmat över till sist.

Får ingen ordning på blodsockret.
Och vet ju att det ökar kraftigt hos mig när
jag blir stressad. Och när det ökar blir jag
ännu mer stressad.

Ringt vårdcentralen precis och är satt i 
telefonkön. De ringer upp strax före 16.

Måste få stickor utskrivna på recept för de
är svindyra. 200 kr för 50 st och när jag 
ska hålla på och mäta måste jag göra det
6 ggr/dygn. 

Hur har FK tänkt sig att jag ska ha råd med
mediciner och dylikt utan pengar?!


Gubben kom iallafall hem mitt i när jag skrev 
det här inlägget och det känns bra.

Kramar och varm omtanke gör gott!
Är det någon som kommer att få guldstjärnor
i himlen för stort tålamod är det A.


Här är veckans träningsschema:

Måndag:   VILA

Tisdag:   50 min motionscykel  cirka 15 km

Onsdag:   1 tim 5 min motionscykel   20 km

Torsdag:   VILA

Fredag:   1 timme motionscykel   20 km

Lördag:   1 timme 20 min  motionscykel   29 km

Söndag:

Vi ska ta en promenad efter maten.
Vädret är iallafall superfint just nu.

Ha det gott Ni som läser!
Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Det är svårt när man hamnar i sådana svackor. Vad skönt att du har din man. Min man har varit en klippa för mig när jag har mått dåligt. Tänk på att livet går upp och ner, ingenting är bestående. Låt känslorna få komma ut men älta dem inte i onödan. Och andas lugnt. Lättare sagt än gjort tyvärr.
Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, A lyckas också jämt hålla sig så lugn. Jag blir uppstressad av att han springer runt och får göra så mycket här hemma, förutom sitt heltidsjobb, eftersom jag inte orkar och så oroar mig för att han ska få hjärtinfarkt snart.
Lugn säger han. Ta det lugnt. Det är ingen fara med mig. Jag fixar det här.

Försöker göra som du säger. Tänka på andningen. Släppa ner axlarna och andas lugnt. Lättare sagt än gjort ibland.

Hoppas din dag blir en jättebra dag!
Kram