lördag 15 juni 2013

En trevlig lördag!


Idag hade vi som planerat en liten födelsedagsfika 
för Anders.

Med en hel del godsaker på bordet som Ni ser.
Jag åt en tårtbit och ett wienerbröd och resten av
dagen har det varit grönsakssoppa som gäller.


Vi var snälla och släppte upp Sally en stund på bordet för hon 
blev som besatt när hon fick syn på blomsterbuketten som
svärmor plockat till Anders.

Men vanligtvis får hon ju inte vara på bordet då det står
något uppdukat.


Hon är galen i blommor! Man skulle kunna tro att hon vill
bli världens första vegan-katt!


Skam den som ger sig. Man kan ju försöka komma
åt blommorna på andra vis...


Nu har jag äntligen fått annan färg på soffan.
Var så trött på den röda färgen. Den passar bra under november, december
och januari -februari. Under vintern helt enkelt. Runt julen.

Nu har jag lagt ett fint blått överkast över den. Beställde ett på La Rédoute
för några år sedan. Vi hade tänkt ha det på gästsängen. Men eftersom
vi inte har plats för det så har överkastet legat oanvänt i skåpet.

Jag är supernöjd men den nya blåa färgen!
Tycker det blev snyggt.

Anders tog som alltid hand om disken efteråt.
Själv får jag alldeles för ont av att stå vid diskbänken.
Så diskar gör han alltid nu när vår diskmaskin pajat.

"Tack kära du för att du tog hand om disken!"
Själv gick jag upp i morse och dammsög och skurade
inför att det skulle komma gäster. Det är så härligt
nu när det är rent och fint på golven!

Jag gick och la mig en stund när vi fikat och de 
andra satt och pratade. Men det gjorde inget som
tur var. Efter en halvtimmes tupplur orkade jag sitta
och umgås ett tag till.

Nu har gästerna gått och jag kollar på Biggest Looser.
Känner mig ledbruten och trött men är 
jättenöjd och glad över denna dag.

Ha en mysig lördagskväll!

Kram Sussie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir glad att du/ ni haft en bra dag!
Sköt om dig!
Med vänlig hälsning,
Johanna i Jönköping.

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)
Ha det bra du med.

Anonym sa...

Åh, vad ska man nu titta på när Biggest Loser är slut?

Lotusblommans vardag sa...

De var ju fantastiskt duktiga de som var med! :D