onsdag 19 juni 2013

Sol ute, sol inne, sol i sinne...


Har just vaknat av att det var så varmt i sovrummet.
Vi har morgonsol där. Gick upp och konstaterade att 
det är ju strålande sol ute idag.

När jag klev in i vardagsrummet möttes jag av den 
ljuvliga doften av pionerna som slagit ut!
De som Anders mamma hade med i sin födelsedagsbukett!

En annan som är överlycklig för att vi har blommor
hemma är ju förstås lilla Sally...


Det går ju absolut inte att ha blomstervasen på bordet
men jag tog ner den från skåpet för att hon skulle få lukta lite.
Hon blev  helt okontaktbar för en stund...


Men nu blir det balkongen för en stund. Där har denna lilla
dam parkerat sig såklart. För på andra plats efter blommor
kommer sol och värme på hennes "jag tycker om- lista".

Och jag behöver värmen nu. 
I natt var jag uppe igen och fick smörja in mig 
från höfterna och ned till vaderna med Voltaren gelen. 
Ont i handlederna och fingrarna hade jag också så jag lät gelen 
vara kvar på händerna.

Så här glödde himlen i natt mellan klockan 2 och 3... Vackert.

Hade så vansinnigt ont då klockan var ungefär 2 på natten.
Då tittade jag ut och det såg ut som att mörka moln var
på ingång för det hade börjat torna upp sig. 
Tänkte att det var nog därför.

Eller för att jag var till Ludvika igår och storhandlade lite
och släpade runt på min fullpackade shoppingvagn.

Inte mycket att knorra om tyckte jag då och tryckte bort
smärtan. Men som vanligt tyckte min kropp det. 

Trycket i CPAP-maskinen var 12,4 när jag vaknade
och det brukar ligga på 9 någonting. Utom just när jag 
skippat att sova middag eller gör något annat aktivt
som att åka och simma. Då brukar trycket alltid åka
upp till runt 12-13.


Veckans motionsschema:

Måndag:   VILA
Tisdag:   VILA
Onsdag:   VILA

Torsdag:   7 min motionscykel hemma  3,12 km

Fredag:   VILA

Lördag:   30 minuter motionscykel gymmet  11,7 km
+ cykeltur 15 min ute på kvällen

Söndag:   55 minuter motionscykel gymmet  17,12 km

Simmat har jag inte orkat göra på ett tag nu.
Ska försöka komma iväg nästa vecka då de öppnar igen.
De har haft stängt denna vecka för underhåll.

Men men... Tillvaron går upp och ner och jag tänker 
njuta av de bra stunderna här i livet
så nu går jag
och lägger mig i värmen under mitt parasoll!

( Och blomman är på säker plats så inget skumt händer 
under tiden matte inte ser något... )

Senare får det bli lite träning, efter en stunds sömn
på eftermiddagen som gör att jag orkar, på gymmet.

(UPPDATERING: Orkade inte gå till gymmet pga smärta
och tröttheten ! )

Ha en jättebra dag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Tack för din fina kommentar!
Din katt är ju hur söt som helst. Som tjuren Ferdinand. :-)
Det är hemskt att inte få sova på nätterna!!!
Hoppas att din dag blir fin i solen och värmen. Här är regnet på ingång.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Sally tackar så hemskt mycket! ;)
Fast någon tjur vill hon verkligen inte jämföras med... Även om vi människor förstår poängen.

Ja, det är regn och rusk här nu också. Men varmt iallafall så inte gör det mig något.

Fick ju en stund i solen igår...

Ha en mysig torsdag så här dagen för midsommar!

Kram!