söndag 23 juni 2013

Inspireras av Biggest Looser-vinnaren...


Jag har just kommit hem från gymmet.
Cyklade 55 minuter och 17,12 km.
Det känns så skönt så här efteråt.

Fast det gör så in i h--e ont i svanskotan och rumpan.
Det är verkligen med blandade känslor jag tränar ska
jag säga. Jag tycker det är roligt, trivs där nere, sitter
och lyssnar på bra musik och dagdrömmer om allt
möjligt.

Samtidigt krävs det otroligt mycket av mig för att hela
tiden koppla bort smärtan. Trycka undan den. Ibland gör det
fruktansvärt ont. Men jag måste fokusera på bra saker... 
Något jag är bra på.

Inatt var jag vaken mer eller mindre hela tiden från
klockan 2. Gick upp då och smorde in mig från midjan
och neråt. Men det hjälpte inte mycket så runt 3 tog jag
de 2 extra 50 mg Tradolan jag har rätt att ta när smärtan är 
som värst. Och klockan 5 tog jag min långtidsverkande 
200 mg Tradolan. Sedan när vi åt frukost på balkongen
kom gubben med mina morgonmediciner och råkade
ge mig en 200 mg Tradolan till. Svalde den innan jag kom
på att jag redan tagit en.

Borde varit smärtfri kan man tycka. Men det gjorde så
fruktansvärt ont ändå!

Men i mitt inre hör jag killen som vann Biggest Looser
i år. Han sa att han lidit något fruktansvärt ibland, gråtit
och stånkat och stönat av smärta. Men han genomförde
det hela ändå. Med bravur! 

De människor jag är full av
beundran inför är alla som lyckats med en stor
livsstilsförändring/viktminskning.

Så min inspiration denna sommar är alla duktiga
viktkämpar som redan genomfört resan och klarat den.

Här är Anders och jag på Lottas kafé här i Smedjebacken sommaren 2011.

Annars så har midsommaren flytit på lugnt för oss.
Vi har varit hemma och tagit det lugnt. 
Och är nöjda med det.
Att bara vara.

På midsommaraftons morgon var det strålande sol
så då åt vi frukost på balkongen. Och tur var det för
sedan blev det ruggigare väder framåt eftermiddagen
och kvällen. Samma sak verkar gälla även idag.

Nu ropar gubben från köket.

Ha en riktigt fin dag!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Kiwi sa...

Å det låter tufft, kanske jag som missat men varför har du så ont?
Jag ska läsa mer bakåt så kanske jag kommer på det, tycker du kämpar på bra trots att du har ont kan inte säga att jag förstår smärtan direkt jag har KLM en form av kronisk leukemi men ingen smärta direkt ofta så jag beundrar alla som tränar med smärta eller ja jag beundrar alla som tränar överhuvudtaget :)

Jag har sett biggest för första gången och tycker de varit fantastiska i år, Rebecka och jag ska köra vårt eget biggest med start imorgon, alla får visserligen vara med för jag utforma det som ett lommaiform-projekt där man bara tävlar mot sig själv tillsammans med andra i 4 v sen börjar man om med 4 nya veckor och kanske nya mål som man vill uppnå.
Häng med om du vill alla gör utifrån sina egna förutsättningar med fördelen att vi peppar varandra

mittilivetochjag sa...

Åh vilken härlig sommarbild på er! :-)
Låter hemskt jobbigt med all oro för dottern. Hoppas att det går bra för henne.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack för att Ni tittar in och kommenterar! :)

Jag ska fundera på utmaningen. Vore nog kul att vara med...

Ha en härlig dag!
Kram!