måndag 24 juni 2013

Veckans träningsschema!

Bilden tog jag i Augusti 1989 då min dotter skulle fylla 1 år inom ett par dagar.
Vi befann oss ute på ön Lådna i Stockholms skärgård där vi även dukade
upp till hennes första kalas i gräset.

Här kommer iallafall veckans träningsschema:

Måndag:   43 min motionscykel gymmet 14 km
Tisdag:   24 min motionscykel gymmet  7 km
Onsdag:   35 min motionscykel gymmet  11,5 km
Torsdag:   32 min motionscykel  10,5 km

Fredag:   VILA
Lördag:   VILA

Söndag:   Promenerande i Stockholm

Simhallen öppnar denna vecka igen så jag ska
försöka komma iväg och simma iallafall 2-3 gånger.
Idag ska jag gå ner på gymmet när Anders drar iväg till
jobbet.

Knäckebröd med kokt ägg och en shake jag mixade ihop på
fruktsallad  ( aprikoser, jordgubbar, vattenmelon och äpple ),
yoghurt och clementinjuice.

Vi åt våran sommarfrukost på balkongen.
Försöker ta tillvara morgonsolen och värmen där
så jag kliver upp tidigt för att sova en stund runt
lunch istället.

Jag behöver den stunden på morgonen då det är
lugnare på gatan nedanför än det blir senare under
dagen. 

Förutom kaffe och frukost fick det bli lite vattenmelon
nu innan tuppluren.  Mums!



Har suttit och smörjt in min vänstersida under
morgonen och ska göra det en gång till nu innan
jag vilar. Förbereder mig inför gymmet.
Vill inte gå miste om dagens träning.

Det måste vara väderomslag på gång eller något sånt. 
Blåst kanske. Eller regn. För idag är det värre än igår.
Höften, benet, foten. Som alltid. Men bara på ena sidan. 
Och även axeln, armarna och handen. På vänster sida. 
Ibland flyttar smärtan runt på det här viset.

Nåja. Det är som det är.

Njut av sommaren!
Och ha en riktigt bra dag!

Kram Sussie

6 kommentarer:

Kiwi sa...

Jag hoppas att även du får njuta av sommaren och så tycker jag det är jätteroligt att du vill vara med oss i kamma i form för livet.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Kiwi! :)

mittilivetochjag sa...

Söt bild på dottern! :-)Har du fler barn?
Jag hoppas att du kom iväg till gymmet. Är det så att träning minskar smärtan? Eller blir den värre? För det mesta brukar ju träning göra gott i slutändan även om det är tungt och smärtsamt i början.
Själv har jag kronisk smärta i ländryggen sedan jag var tonåring. Dessutom har jag smärtor i knäna. Det försvinner när jag har tränat några gånger. Det känns farligt varje gång jag börjar träna igen och jag funderar ibland på att ge upp. Men varje gång blir det bättre efter några veckor. Nu har jag lärt mig att hålla träningen igång för att slippa smärtor. Kanske att det är så för dig med?
Tack för fina kommentarer hos mig. Jag blir så glad!
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Hej! :)
Jag har en dotter. Hade gärna haft fler men det blev inte så.

Jag tränar trots att det blir värre men hälsovinsterna är ju stora ändå. Blodsockret blir bättre för en stund och jag håller åtminstone vikten i schack någorlunda även om jag har extremt svårt att gå ner i vikt. Skulle behöva träna som Biggest Looser-människorna flera timmar om dagen. Men det är ju uteslutet. Inspirerar mig gör de iallafall. :)

Kram

mittilivetochjag sa...

Vad skulle hända om du hamnade bland biggest loser deltagarna? Skulle du inte klara det pga utmattningssyndromet? Det kan jag förstå. Kanske ingenting för dig. Eller?. Det verkar ju som att de får ett nytt liv. En ny syn på livet. Det verkar ju dessutom anpassat efter varje person. Man ska aldrig säga aldrig. ;-)Ge aldrig upp!
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Vilken svår fråga du ställer. Att vilja är att kunna brukar man ju säga. Och så brukar jag också tänka.
Men i mitt fall är det tyvärr så att jag vill mycket mer än jag klarar.

Jag hade svåra smärtor redan när jag var smal och vägde runt 50 kg. Så att gå ner i vikt tar inte bort fibromyalgin. Och när det gäller utmattningssyndromet har jag tom gått hos en samtalsterapeut för att kunna acceptera att jag klarar mindre nu än jag gjorde förut.

Men visst hade det varit riktigt kul att kunna vara med och dessutom vinna rubbet! ;D

För förlora det skulle jag aldrig gå med på! ;)

Kram och ha det jättebra idag!