torsdag 20 juni 2013


Vad jag har sovit!

Gick och la mig för att sova middag en timme klockan 17
och vaknade för en halvtimme sen klockan 21.15.
Ont så in i norden. Så insmord igen med smärtstillande.

Men det ska jag råda bot på med årets första
VATTENMELON!
Mums, så gott och läskande...

Och en film på TV om första världskriget,
gubben är krigshistoria-nörd, och den handlar
ju om finsk-ryska kriget så jag kollar på den jag med.
Inte så ofta de har finska/ryska filmer på TV.

Det skulle sitta fint med ett riktigt åskväder med ösregn
nu under natten så att solen kunde lysa över oss
över Midsommarhelgen.

Det är så varmt och fuktigt i luften nu så att svetten
lackar trots att det är helt mulet och grått.
Jag tror att det behövs en liten urladdning.

Ha en mysig kväll 
vad Ni än har för Er!
Kram Sussie

6 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Hos oss slukar vi allt som går att se om andra världskriget. Alla filmer och serier på tv. Första världskriget vet jag inte så mycket om men känner att jag borde veta mer.Det är konstigt att vi bara fått lära oss om andra världskriget i skolan.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, när du säger det så är det nog så. Det har varit jättemycket om andra världskriget. Man glömmer det första. Tänk egentligen vad tiden går fort och hur mycket som förändras i rasande takt.

Ha en skön midsommar!

Kiwi sa...

Å jag älskar vattenmelon :)
Hoppas di/ni fick en fin midsommarafton och en fortsatt fin midsommarhelg

Lotusblommans vardag sa...

Tack detsamma! :)

mittilivetochjag sa...

Hoppas att din midsommar blev bra! Här hade vi en lugn och fin midsommarafton med god mat. Utan alkohol så vi slapp baksmälla idag! :-)Skönt!
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Hej igen! :)
Här har det varit typ samma sak. Vi har bara tagit det lugnt och ätit gott. Ingen alkohol här heller. Jag kommer inte ens ihåg när jag drack något sist. Tror det var en likör på julafton. ;)

Ha en underbar dag! Kram!